اخراج بیش از 11 هزار کارمند فیسبوک

به گزارش سفر به آنتالیا، زاکربرگ مدیرعامل شرکت متا یا همان فیسبوک از اخراج 11 هزار کارمند این شرکت در پی بی سابقه ترین رکود آن اطلاع داد.

اخراج بیش از 11 هزار کارمند فیسبوک

شرکت متا اخیرا از کاهش 13 درصدی نیروی کار جهانی خود اطلاع داد. در مجموع، بیش از 11000 کارمند در پی آنچه مارک زاکربرگ، مدیرعامل و موسس اخیرا آن را یکی از بدترین رکود ها در تاریخ فعالیت این شرکت نامید، اخراج می شوند.

به گفته نیویورک تایمز کاهش کارکنان در تیم های استخدام و کسب و کار متا در کنار تمدید توقف استخدام تا سه ماهه اول 2023 آشکار می گردد. افرادی که تحت تاثیر قرار می گیرند، 16 هفته از حقوق پایه خود را به اضافه دو هفته دیگر برای هر سال دریافت خواهند کرد.

سقوط شدید متا در حالی اتفاق می افتد که رقبایی مانند تیک تاک خود را به عنوان پلتفرم اجتماعی انتخابی نسل های جوان معرفی می نمایند. کاهش تبلیغات دیجیتال در سطح صنعت نسبت به بالاترین رکورد های قبلی در طول مراحل اولیه همه گیری کووید-19 نیز باعث مسائل مداوم متا شد، چیزی که زاکربرگ ظاهرا انتظارش را نداشت.

او در نامه ای عمومی نوشت: بسیاری از مردم پیش بینی می کردند که این شتاب دائمی بوده و حتی پس از انتها همه گیری ادامه خواهد داشت. متاسفانه، آن طور که انتظار داشتم انجام نشد.

طبق گزارش ها، متا در آینده میخواهد روی حوزه های هدفمندتری از توسعه، به ویژه سیستم های هوش مصنوعی، تبلیغات و کوشش مداوم برای متاورس خود تمرکز کند. در حال حاضر معین نیست که آیا کاهش نیروی کار و تغییر جهت گیری استراتژیک برای کاربران روزمره فیسبوک و اینستاگرام قابل توجه خواهد بود یا خیر.

تنها در امسال، ارزش سهام این شرکت تقریبا 70 درصد کاهش یافته است، در حالی که متا در ماه گذشته کاهش 50 درصدی در سود سه ماهه را گزارش کرد.

زاکربرگ در نامه خود نوشت: می دانم که این برای همه سخت است و به ویژه برای کسانی که تحت تاثیر قرار گرفته اند، متاسفم. من اشتباه کردم و مسئولیت آن را بر عهده می گیرم.

بیشتر بخوانید

منبع: popsci

خبرنگاران علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 آبان 1401 بروزرسانی: 20 آبان 1401 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 2190

به "اخراج بیش از 11 هزار کارمند فیسبوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخراج بیش از 11 هزار کارمند فیسبوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید