گاز مونواکسید کربن در کرج سه قربانی گرفت

به گزارش سفر به آنتالیا، خبرنگاران/البرز رئیس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی البرز گفت: سه نفر در کرج بر اثر مسمومیت با گتز مونواکسید کربن جان خود را از دست دادند.

گاز مونواکسید کربن در کرج سه قربانی گرفت

مهرداد بابایی روز یکشنبه دوم آبان اظهارکرد: ساعت 11:42 امروز یکشنبه دوم آبان ماه، ماموریتی با تشخیص مسمومیت با گاز مونواکسید کربن به اورژانس استان البرز اعلام و بلافاصله یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد.

بابایی اظهار کرد: این حادثه در آق تپه مهرشهر اتفاق افتاده بود و متاسفانه سه نفر شامل دو خانم و یک آقا در اثر نشت گاز co از بخاری جان باخته بودند.

وی ادامه داد: علائم گازگرفتگی در مراحل و ساعات اولیه کاملا دارای علائمی شبیه سرماخوردگی از جمله ضعف و بیحالی، سردرد، سرگیجه، سوزش بینی و گلو بوده و همین امر باعث میگردد که افراد شک به این عارضه نکرده و اقدامی مناسبی در جهت برطرف این مشکل نکنند.

بابایی گفت: این عارضه در مراحل پیشرفته تر علائم تهوع و استفراغ و کبودی در ناحیه صورت ناشی از کمبود اکسیژن و در نهایت اختلال در سطح هوشیاری را در پی دارد.

وی ادامه داد: توصیه می گردد به محض بروز علائم اولیه که همزمان در یک یا چند نفر از اعضای حاضر در منزل، محل کار، کارگاه ها و ... روبرو شدید بلافاصله در و پنجره ها را برای ورود هوای تازه باز کنید همسایه ها را خبر کنید، فرد مصدوم را از محل درصورت امکان خارج کنید، با 115 تماس گرفته و تا رسیدن آمبولانس بر بالین افراد مسموم به توصیه های کارشناسان اورژانس در پشت خطوط تلفن عمل کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1887

به "گاز مونواکسید کربن در کرج سه قربانی گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاز مونواکسید کربن در کرج سه قربانی گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید