کنگره آمریکا به دنبال جزئیات توافق با طالبان

به گزارش سفر به آنتالیا، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در نامه ای به زلمای خلیلزاد، فرستاده ویژه دونالد ترامپ در امور افغانستان، از او خواست با حضور در جلسه علنی کنگره، در خصوص جزئیات توافق انجام شده با طالبان شرح دهد.

کنگره آمریکا به دنبال جزئیات توافق با طالبان

این سومین نامه کنگره به خلیلزاد برای ارائه جزئیات توافق با طالبان است. در این نامه آمده که حضور او در کنگره اجباری است و درصورتی که این نامه نیز بی پاسخ بماند، کنگره از ابزارهای قانونی خود برای مجبور کردن خلیلزاد استفاده خواهد نمود.

خلیلزاد طی 9دور مذاکره که حدود 10 ماه طول کشیده است با رهبران طالبان به توافقی برای خروج نیروهای آمریکایی و کاهش درگیری ها در افغانستان دست یافته اما اطلاعاتی در خصوص جزئیات آن منتشر نشده است. عقب نشینی نیروهای آمریکایی بخش اصلی این توافق است که در روزهای گذشته مخالفت های بسیاری را به دنبال داشته است. طبق اعلام خلیلزاد، براساس توافق اجرا شده، در مرحله نخست 5هزار و400سرباز آمریکایی طی ماه های آینده از افغانستان خارج می شوند.

خلیلزاد پیش از این در نشست ویژه ای با حضور دونالد ترامپ و اعضای ارشد کابینه او ازجمله وزرای دفاع و خارجه و رئیس ستاد مشترک ارتش، جزئیات توافق را در اختیار آنها قرار داده است.

مخالفت با توافق اجرا شده، تنها از داخل آمریکا نبوده و دولت مرکزی افغانستان نیز نگرانی خود را بارها ابراز نموده است. دولت افغانستان از روند مذاکرات کنار گذاشته شده و این باعث نگرانی مقام های دولتی این کشور ازجمله اشرف غنی، رئیس جمهور شده است. او قرار بود امروز برای گفت وگو با رئیس جمهور آمریکا بر سر توافق با طالبان به واشنگتن سفر کند اما سفر او در آخرین لحظات به دلایل نامعلوم لغو شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 351

به "کنگره آمریکا به دنبال جزئیات توافق با طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنگره آمریکا به دنبال جزئیات توافق با طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید