کنترل ذهنی تلفن همراه امکانپذیر می شود

به گزارش سفر به آنتالیا، فیس بوک روز گذشته از خرید یک شرکت نوپا خبر داد که فناوری خاصی برای کنترل ذهنی رایانه ها و گوشی های تلفن همراه ابداع کرده است.

کنترل ذهنی تلفن همراه امکانپذیر می شود

این شرکت CTRL-labs نام دارد و در نیویورک فعالیت می کند. تخصص این شرکت کمک به انسان ها برای کنترل رایانه ها و گوشی ها با استفاده از قدرت مغز است.

این شرکت نوپا به واحد ریالیتی لبز فیس بوک ملحق می شود که وظیفه فعلی آن تولید عینک های هوشمند واقعیت افزوده است. به گفته منابع مطلع ارزش قرارداد دو طرف رقمی مابین 500 میلیون تا یک میلیارد دلار است. البته سخنگوی فیس بوک رقم قرارداد یادشده را زیر یک میلیارد دلار اعلام کرده است.

ایده اولیه CTRL-labs تولید مچ بندی است که افراد با استفاده از آن بتوانند کلیه وسایلشان را کنترل کنند و دیگر نیازی به استفاده از دست یا لوازم جانبی دیگر برای ورود داده به رایانه ها و گوشی ها و کاربرد آنها نداشته باشند. در واقع این مچ بند فکر افراد را دریافت کرده و برای اجرا به وسیله مورد نظر منتقل می کند.

توضیح بیشتر اینکه سلولهای عصبی نخاع افراد وظیفه ارسال سیگنالهای الکتریکی را به عضلات دست بر عهده دارند و به آنها برای حرکت به جهت های مختلف یا کلیک کردن با موس یا فشردن دکمه ای خاص دستور می دهند. مچ بند یادشده از سیگنال های مذکور رمزگشایی می کند و آنها را به سیگنالی دیجیتال و قابل درک برای خود مبدل می کند که تحولی اساسی در سبک زندگی دنیای دیجیتال ایجاد می کند.

CTRL-labs در سال 2015 توسط توماس ریردان و پاتریک کیفوش تاسیس شد که هر دو در مقطع دکترای رشته علوم عصبی از دانشگاه کلمبیا فارغ التحصیل شده اند. ریردان سابقه کاری و مدیریتی طولانی در مایکروسافت دارد.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 404

به "کنترل ذهنی تلفن همراه امکانپذیر می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل ذهنی تلفن همراه امکانپذیر می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید