کرونا در پاکستان، از تمدید زمان بسته ماندن مرزها تا درخواست وام 1.5 میلیارد دلاری

به گزارش سفر به آنتالیا، در حالیکه تعداد مبتلایان به کرونا در پاکستان به 5 هزار و 812 نفر رسیده است شماره قربانیان این بیماری 100 نفر شد.

کرونا در پاکستان، از تمدید زمان بسته ماندن مرزها تا درخواست وام 1.5 میلیارد دلاری

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از جیو تی وی، دولت اسلام آباد مدت زمان بسته ماندن مرزهای خود را 14 روز افزایش داد.

گزارش ها حاکی است همزمان با گسترش بیماری کرونا و کنترل نشدن کامل این بیماری دولت پاکستان تصمیم دارد تدابیر بهداشتی را تقویت کند.

به همین منظور تمام مرزهای پاکستان با کشورهای همسایه 14 روز دیگر بسته خواهد ماند و رفت و آمد از این مرزها ممنوع است.

امروز تعداد مبتلایان به کرونا در پاکستان به 5 هزار و 812 نفر رسید و این بیماری تا کنون جان 100 نفر را نیز در پاکستان گرفته است.

بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا در ایالت پنجاب حضور دارند و از 2 هزار و 856 بیمار تا به امروز 24 نفر جان خود را از دست داده اند.

در ایالت سند از هزار و 518 بیمار تا به امروز 35 نفر جان باخته اند و تدابیر ویژه ای در شهر کراچی به اجرا درآمده که از جمله آن می توان به تعطیلی تمام بازارها و نظارت سخت نیروهای انتظامی بر رفت و آمد مردم اشاره نمود.

دولت اسلام آباد به منظور مقابله با کرونا و حل مسائل مالی موجود درخواست یک وام دیگر از بانک جهانی و صندوق بین المللی پول دارد که ممکن است مورد پذیرش قرار گیرد.

مسئولین پاکستانی تا به امروز مبلغ دقیق این وام را اعلام ننموده اند ولی به نظر می رسد رقم آن حدود یک میلیارد و 500 میلیون دلار خواهد بود.

اسلام آباد میخواهد مبلغ این وام را برای مبارزه با بیماری کرونا و همچنین خسارت های مالی ناشی از این بیماری هزینه کند.

پاکستان پیش از این نیز برای درخواست 6 میلیارد دلار وام به وسیله صندوق بین المللی پول اقدام نموده بود که به صورت قسطی در حال دریافت آن است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 961

به "کرونا در پاکستان، از تمدید زمان بسته ماندن مرزها تا درخواست وام 1.5 میلیارد دلاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در پاکستان، از تمدید زمان بسته ماندن مرزها تا درخواست وام 1.5 میلیارد دلاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید