شناسایی موارد ابتلا به سویه اومیکرون در 5 استان آمریکا

به گزارش سفر به آنتالیا، بعد از تایید چند مورد ابتلا به سویه تازه کرونا در نیویورک، تعداد استان های آمریکا که بیماران مبتلا به اومیکرون را شناسایی نموده اند، به 5 استان رسید.

شناسایی موارد ابتلا به سویه اومیکرون در 5 استان آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فرماندار نیویورک روز پنجشنبه گفت که این استان پنج مورد ابتلا به سویه اومیکرون ویروس کرونا را تایید نموده که با این حساب تعداد استان های آمریکا که موارد ابتلا به این گونه ویروس کرونا را شناسایی نموده اند، با 10 مورد گزارش شده در سراسر این کشور به 5 استان رسیده است.

کالیفرنیا، کلرادو و مینه سوتا مواردی از ابتلا به سویه تازه ویروس کرونا را در میان بیمارانی که کاملاً واکسینه شده بودند و علائم خفیفی داشتند، گزارش کردند؛ در حالی که هاوایی ابتلای یک فرد واکسینه نشده را گزارش کرد که علائم مبه وسیلهی دارد.

به گزارش رویترز، کتی هوچول فرماندار نیویورک در یک کنفرانس خبری گفت که یکی از موارد این استان مربوط به زنی 67 ساله در منطقه لانگ آیلند با علائم خفیف سردرد و سرفه است که اخیراً از آفریقای جنوبی بازگشته بود. آزمایش این زن پس از بازگشت در 25 نوامبر منفی بود اما روز سه شنبه تست کرونای او مثبت شد و نتایج برای آنالیز بیشتر به آزمایشگاه فرستاده شد.

هوچول گفت که او سابقه واکسیناسیون داشت، اما هنوز تعیین نیست که یک یا دو دُز یا حتی واکسن تقویت کننده دریافت نموده یا خیر. فرماندار اضافه کرد چهار مبتلای دیگر نیز از ساکنان شهر نیویورک هستند اما اطلاعات بیشتری هنوز در دسترس نیست.

وی گفت: هیچ دلیلی برای هشدار نیست. ما در حال حاضر اطلاعات بیشتری نداریم، اما گمان می کنیم که موارد بیشتری در حال ظهور باشد و برترین کاری که همه می توانند انجام دهند این است که بدانند ما اصلاً در برابر این گونه بی دفاع نیستیم، واکسن هایی که می شناسیم علائم خفیف تر را تضمین خواهند کرد.

بیمار مینه سوتا اولین مورد شناخته شده سرایت محلی گونه اومیکرون در ایالات متحده است که در مردی کاملاً واکسینه شده که اخیراً به شهر نیویورک سفر و در یک کنفرانس شرکت نموده بود، یافت شد.

هاوایی نیز روز پنجشنبه یک مورد سرایت محلی را تایید کرد. وزارت بهداشت آمریکا گفت فرد مبتلا که سابقه سفر ندارد، قبلاً مبتلا به کووید-19 شده بود.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منظور مقابله با سویه تازه کرونا روز پنجشنبه الزامات تازه را برای مسافران بین المللی اظهار داشت.

مقامات بهداشتی کلرادو روز پنجشنبه گفتند یک زن بیمار شناسایی شده اخیراً از سفر به جنوب آفریقا بازگشته است.

کالیفرنیا روز چهارشنبه اولین مورد در ایالات متحده را در یک مسافر کاملاً واکسینه شده که در آفریقای جنوبی بوده گزارش داد. شهرستان لس آنجلس هم روز پنجشنبه دومین مورد ابتلا به این گونه در کالیفرنیا را تایید کرد.

شهردار نیویورک بیل دی بلازیو گفت که پس از اینکه تعیین شد بیمار مینه سوتا با نیویورک ارتباط داشته است - یک مرد که در یک گردهمایی در شهر نیویورک از 19 تا 21 نوامبر شرکت داشت- مقامات بهداشتی بلافاصله آزمایش و ردیابی را فعال کردند تا با تماس با شرکت کنندگان (در آن گردهمایی) مانع شیوع شوند.

ابتلاهای بیشتر در راه است

دکتر لیانا ون استاد سلامت عمومی در دانشگاه جورج واشنگتن و کمیسر سابق بهداشت بالتیمور گفت که تشخیص موارد بیشتر اومیکرون در ایالات متحده فقط مسئله زمان است.

ون در توییتر نوشت: مورد مینه سوتا به این معنی است که شیوع در ایالات متحده شروع شده است. موارد بسیار بیشتری در آینده وجود خواهد داشت.

دانشمندان در حال آنالیز اومیکرون هستند که به وسیله سازمان بهداشت دنیای به عنوان یک گونه نگران کننده برچسب گذاری شده تا ببینند آیا قابلیت انتقال آن از گونه دلتا که اکنون رایج است، بیشتر است و آیا باعث بیماری شدیدتر می گردد. آن ها بعلاوه در حال مطالعه در این خصوص هستند که واکسن های فعلی تا چه حد بر این گونه تازه موثر است.

تیم والز فرماندار مینه سوتا گفت که خبر ابتلا به اومیکرون در این استان نگران کننده است، اما تعجب آور نیست و اضافه کرد: می دانیم که این ویروس بسیار مسری است و به سرعت در سراسر دنیا انتقال می یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حدود 60 درصد از کل جمعیت ایالات متحده، 196 میلیون نفر، به طور کامل واکسینه شده اند که یکی از پایین ترین نرخ ها در میان کشورهای ثروتمند است. بیش از 786 هزار نفر بر اثر کرونا در ایالات متحده جان خود را از دست داده اند که 37 هزار نفر فقط در ماه نوامبر بوده است.

بر اساس گزارش فنی سازمان دنیای بهداشت (WHO) که روز دوشنبه منتشر شد، خطر کلی دنیای مربوط به گونه تازه کرونا با نام اومیکرون بسیار بالا ارزیابی می گردد. سازمان دنیای بهداشت هشدار داد که سویه تازه خطر بسیار بالای ابتلا را به همراه دارد که می تواند پیامدهای شدید در سطح دنیای داشته باشد.

آژانس سازمان ملل اضافه کرد: سویه کرونا که برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، نوعی بسیار واگرا با تعداد زیادی جهش است... که بعضی از آن ها نگران کننده هستند و ممکن است با پتانسیل فرار از ایمنی و قابلیت انتقال بالاتر مرتبط باشد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1948

به "شناسایی موارد ابتلا به سویه اومیکرون در 5 استان آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی موارد ابتلا به سویه اومیکرون در 5 استان آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید