چطور در مک از قابلیت Screen Sharing استفاده کنیم؟

به گزارش سفر به آنتالیا، در مورد نحوه اشتراک گذاری صفحه نمایش مک بوک خود کنجکاو هستید؟

چطور در مک از قابلیت Screen Sharing استفاده کنیم؟

پس ما به شما نشان می دهیم که چگونه سایر رایانه های مک خود را از راه دور کنترل کنید، از دوستان کمک بگیرید و صفحه نمایش مک خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

هنگامی که بتوانید صفحه نمایش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، دریافت پشتیبانی برای حل مسائل رایانه شما بسیار آسان تر خواهد شد. این کار در مقایسه با توصیف مشکل رایانه خود از طریق تلفن، از زمین تا آسمان تفاوت دارد. دستگاه مک شما همراه با نرم افزار مورد نیاز برای انجام این کار (بین دو کاربر) ارائه شده است. پس شما می توانید صفحه نمایش مک خود را در مک های دیگر نیز به اشتراک بگذارید و اگر از طرف شخصی که ویندوز یا لینوکس را اجرا می کند نیاز به پشتیبانی دارید، اصلا نگران نباشید زیرا در این مورد نیز صحبت خواهیم کرد.

در این مقاله از خبرنگاران مگ با هم به سراغ بررسی راه های مختلف اشتراک گذاری صفحه نمایش مک بوک می رویم و بهترین روش های ممکن در این حیطه را بررسی می کنیم. پس اگر شما هم به این موضوع علاقه دارید، ما را تا انتهای این مقاله مجذوب کننده همراهی نمایید.

از برنامه Messages برای اشتراک گذاری صفحه در مک استفاده کنید

ساده ترین راه برای اشتراک گذاری صفحه نمایش یا درخواست مشاهده صفحه نمایش یک کاربر دیگر، استفاده از برنامه پیام رسان اپل است. از طریق برنامه Messages در macOS می توانید صفحه نمایش خود را با شخص دیگری به اشتراک بگذارید. با این حال دقت داشته باشید که آن ها باید از مک استفاده کنند و با اپل آیدی به iMessage وارد شده باشند.

هنگام اشتراک گذاری صفحه نمایش، طرف مقابل این فرصت را خواهد داشت که با ارسال درخواست دسترسی، رایانه شما را به صورت کامل کنترل کند. این امر مستلزم ارائه مجوز مستقیم از طریق شماست. پس هرگز نباید کنترل مک خود را به کسی که کاملاً نمی شناسید یا به او اعتماد کامل ندارید، واگذار کنید.

برای شروع برنامه Messages را راه اندازی کنید و مطمئن شوید که در قسمت Messages و در بخش Preferences به اپل آیدی خود وارد شده اید. برای اشتراک گذاری یا درخواست اشتراک گذاری صفحه نمایش در مک باید چندین مرحله را طی کنید. این مراحل عبارتند از:

1) یک چت تازه با شخصی که می خواهید با او وارد فرایند اشتراک گذاری شوید، شروع کنید.

2) روی نماد Info در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.

3) حال دکمه Share را انتخاب نمایید.

4) گزینه Invite to share my screen برای اشتراک گذاری صفحه شخصی شما است. همچنین گزینه Ask to share screen برای درخواست مشاهده صفحه نمایش شخص مقابل می باشد.

5) در این مرحله طرف مقابل باید با درخواست شما موافقت کند. هنگامی که آن را تأیید کند، یک تماس صوتی در کنار اشتراک گذاری صفحه شروع می شود. سپس می توانید با طرف مقابل چت کنید و در مورد مشکل و در واقع هر چیزی که به اشتراک می گذارید به خوبی بحث کنید.

6) شما می توانید از طریق نماد اشتراک گذاری در نوار منو به طرف مقابل اجازه دهید تا صفحه نمایش شما را کنترل کند. در گوشه سمت راست بالای صفحه مک خود به دو مستطیل روی هم افتاده نگاه کنید. روی آن کلیک کنید و سپس گزینه Allow [contact] to control my screen را انتخاب نمایید.

7) اگر از تصمیم خود منصرف شده اید و دیگر دوست ندارید که طرف مقابل به دستگاه مک شما دسترسی داشته باشد، دوباره روی نماد نوار منوی اشتراک گذاری کلیک کنید و تیک این گزینه را بردارید. به همین سادگی و بدون هیچ نگرانی ای می توانید به صورت کامل دسترسی را از طرف مقابل خود بگیرید و دیگر اجازه ندهید که به سیستم شما دسترسی داشته باشد.

از طریق Local Network به سایر رایانه های اپل دسترسی پیدا کنید

راه دیگر برای اشتراک گذاری صفحه نمایش بین دو دستگاه مک استفاده از یک ویژگی یکپارچه به نام Screen Sharing است. در واقع تا زمانی که هر دو دستگاه macOS از یک شبکه محلی (وای فای) استفاده نکنند، استفاده از این ویژگی غیرممکن خواهد بود.

اشتراک گذاری صفحه به این روش همچنین امکان کنترل کامل بر روی مک اشتراکی را نیز فراهم می کند. قبل از این که بتوانید از آن استفاده کنید، باید Screen Sharing را در هر مکی که می خواهید به آن دسترسی داشته باشید و کنترل کنید، فعال کنید. پس ما نحوه تنظیم این ویژگی در مکی که می خواهید کنترل نمایید را به شما آموزش می دهیم. مراحل انجام این کار عبارتند از:

1) منوی اپل را باز کنید و گزینه System Preferences را انتخاب کنید.

2) دسته بندی یا برچسب Sharing را انتخاب نمایید.

3) تیک کنار Screen Sharing را علامت بزنید و حتما آدرس IP یا نام میزبان مک را یادداشت کنید.

سپس می توانید با انجام مراحل زیر به دستگاه macOS دیگری در همان شبکه محلی با مک خود دسترسی پیدا کنید. این مراحل عبارتند از:

1) برنامه Screen Sharing را با جستجوی آن از طریق Spotlight باز کنید و یا Cmd + Space را فشار دهید.

2) آدرس IP یا نام میزبان مک را وارد کرده و Connect را انتخاب نمایید.

3) حال باید جزئیات حساب مک را وارد کنید و روی گزینه Sign In کلیک کنید.

به زودی صفحه رایانه مورد نظر خود را در پنجره تازهی روی دسکتاپ خود خواهید دید. به محض برقراری ارتباط می توانید این رایانه را کنترل کنید. اگر در اتصال به مک مشکل دارید، مطمئن شوید که هر دو دستگاه در یک شبکه محلی هستند و در واقع به یک وای فای وصل شده اند. حال دوباره این مراحل را تکرار نمایید. این روش بسیار مرسوم و پرطرفدار است.

از SharePlay برای اشتراک گذاری صفحه در تماس های FaceTime استفاده کنید

اگر از مک با MacOS Monterey یا سیستم تازهتر از آن استفاده می کنید، می توانید از قابلیتی به نام SharePlay برای اشتراک گذاری صفحه نمایش خود در طول تماس های FaceTime با سایر دستگاه های iOS و iPadOS و macOS استفاده کنید.

SharePlay به بینندگان از راه دور این امکان را نمی دهد که مک شما را کنترل کنند، اما راهی عالی برای به اشتراک گذاشتن عملکرد صفحه نمایش خود با دیگران است. در این بخش با هم نحوه استفاده از این ویژگی را بررسی خواهیم نمود.

1) تماس FaceTime را شروع کنید.

2) نماد FaceTime را در نوار منو انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید.

3) برای اشتراک گذاری صفحه انتخابی، آن صفحه را انتخاب نمایید. همچنین می توانید Screen را انتخاب کرده تا کل صفحه مک خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. به همین سادگی!

اشتراک گذاری صفحه نمایش مک با استفاده از اپلیکیشن های مختلف

اگر می خواهید صفحه نمایش مک خود را با شخصی که از iMessage استفاده نمی کند یا شخصی که مک ندارد به اشتراک بگذارید، باید برای انجام این کار به برنامه های مختلف در این حوزه اعتماد کنید.

یکی از ساده ترین ابزارها در این حوزه TeamViewer است. از مزایای آن باید به این مورد اشاره کرد که برای استفاده از TeamViewer نیازی به حساب کاربری ندارید. برای شروع فقط برنامه کنترل از راه دور Team Viewer را دانلود کنید. این تنها چیزی است که برای دریافت پشتیبانی یا ارائه پشتیبانی به افراد دیگری که از این سرویس استفاده می کنند، نیاز دارید. این اپلیکیشن به صورت کاملا یکپارچه در ویندوز، لینوکس، آیفون و اندروید کار می کند.

هنگامی که برنامه کنترل از راه دور را دریافت کرده اید، یک شناسه کاربری و یک رمز عبور خواهید داشت. شناسه کاربری و رمز عبور خود را به شخص دیگری بدهید تا آن ها بتوانند صفحه نمایش شما را ببینند و مک شما را به صورت کامل کنترل کنند. توصیه های معمول مثل همیشه در این مورد نیز صادق است:

مراقب باشید به چه کسی اعتماد می کنید!

جمع بندی

با استفاده از توضیحات این مقاله شما به راحتی می توانید پشتیبانی دریافت کنید و از راه دور در مک کار کنید. ساده ترین راه برای دریافت کمک در مورد مشکل کامپیوتر مک، این است که صفحه نمایش خود را از طریق iMessage به اشتراک بگذارید. همچنین SharePlay در FaceTime نیز به شما در این زمینه کمک می کند.

در نهایت اگر واقعا به این ویژگی نیاز دارید و هیچ راه حلی را نمی شناسید، همیشه می توانید از طریق TeamViewer یا یک برنامه دسترسی از راه دور دیگر از یک کاربر ویندوز، آیفون یا اندروید پشتیبانی رایانه را دریافت کنید. پس نگران هیچ چیزی نباشید و یکی از راه های بالا را تست کنید.

آیا شما راه دیگری را برای اشتراک گذاری صفحه نمایش مک بوک می شناسید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر کاربران خبرنگاران مگ به اشتراک بگذارید.

منبع: MakeUseOf

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 2066

به "چطور در مک از قابلیت Screen Sharing استفاده کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور در مک از قابلیت Screen Sharing استفاده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید