چطور با قطار از تهران به وان در ترکیه برویم؟

به گزارش سفر به آنتالیا، مزیت های سفر زمینی با قطار

  • با توجه به بالا رفتن قیمت بلیط هواپیما، قطار انتخاب بعدی مسافران برای داشتن سفری راحت است. سفر کردن با قطار در مدیریت بهتر هزینه های سفر تاثیر مثبت می گذارد. البته اگر محدودیت زمانی نداشته باشید.
  • اگر از سفر کردن با هواپیما ترس دارید و نمی خواهید سفرتان با خستگی ناشی از رانندگی های طولانی مدت همراه باشد، بهترین گزینه برای شما سفر کردن با قطار است.
  • در جهت ریلی می توانید از قاب پنجره کوپه خود بکرترین مناظر را از نزدیک ببینید.
  • در طول سفرتان با قطار می توانید قدم بزنید به رستوران بروید با مسافران دیگر هم صحبت شوید. در صورتی که در سفر زمینی با اتوبوس یا خودرو شخصی این امکان را نخواهید داشت.
  • خانم های باردار که دچار ممنوعیت پرواز هستند با انتخاب قطار به عنوان وسیله حمل و نقل سفر خود دیگر دچار محدودیت نخواهند بود.
  • سرویس بهداشتی مناسب از دیگر مزایای سفر با قطار است. اگر در سفر کودک یا سالمندان همراه تان هستند. قطار بهترین انتخاب برای شماست.

شهر وان ترکیه

شهر وان کجاست؟ شهر زیبای وان مرکز استان وان در شرق ترکیه است. دریاچه وان در شمال و غرب وان قرار گرفته است. این دریاچه بزرگترین دریاچه ترکیه به حساب می آید. مردم وان به زبان کردی کرمانجی صحبت می نمایند. شهر وان از جاذبه های شرق ترکیه است. شهر وان را به شهر گربه ها می شناسند. گربه های سفید پشمالویی که یک چشم آبی و چشم دیگر آن کهربایی است. شهر وان در فاصله نزدیک با ایران قرار گرفته است. پس در سفر زمینی با قطار خیلی نگران زمان نباشید. البته به سرعت سفر هوایی هم نمی توانید به مقصد بر4552سید. اما اگر عجله زیادی برای برگشت نداشته باشید، تجربه جالبی برای شما خواهد بود.

چطور با قطار از تهران به وان در ترکیه برویم؟

قطار تهران به وان در ترکیه

اگر می خواهید با صرف هزینه ای کم به شرق ترکیه بروید، می توانید به دو صورت خودتان را به وان (مرکز استان وان) در شرق ترکیه برسانید:

  • برای رفتن به وان می توانید بلیط قطار تهران آنکارا را تهیه نموده و در ایستگاه وان از قطار پیاده شوید. در این راستا، قطار از ایستگاه های کرج، قزوین، زنجان، تبریز و رازی می گذرد. در تابستان 1398 قیمت بلیط تهران به وان 350 هزار تومان بوده است. چهارشنبه هر هفته در ساعت 21:55 این قطار به مقصد آنکارا حرکت دارد.
  • قطار دیگر ایران به شرق ترکیه، قطار تبریز به وان است. اگر شهر تبریز به محل زندگی شما نزدیک تر است می توانید بلیط قطار تبریز به وان را تهیه نموده و از تبریز به ترکیه سفر کنید. در هنگام نگارش این متن هر هفته دوشنبه ساعت 23:25 قطار از تبریز به مقصد وان حرکت دارد.

در سفرتان با قطار تهران - وان به این نکات توجه کنید:

  • انجام امور تردد و صدور ویزای مسافران در ایستگاه رازی انجام خواهد شد. پس باید خودتان را برای معطلی در ایستگاه رازی آماده کنید.
  • قطار در مرز بازرگان ایران و گوربولاق ترکیه در هنگام شب توقف دارد. برای کنترل بلیط و دریافت ویزا همه مسافران باید بیدار باشند.
  • هزینه ویزای ترکیه در مرز ترکیه در زمان نگارش این متن 9 یورو است.
منبع: دالاهو
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 288

به "چطور با قطار از تهران به وان در ترکیه برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور با قطار از تهران به وان در ترکیه برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید