چرا سرفاصله حرکت اتوبوس ها در خطوط بی آرتی افزایش یافته؟

به گزارش سفر به آنتالیا، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: سال هاست که شرکت واحد اتوبوسرانی جذب نیرو نداشته است.

چرا سرفاصله حرکت اتوبوس ها در خطوط بی آرتی افزایش یافته؟

به گزارش همشهری، محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه درباره افزایش سرفاصله زمانی تعدادی از خطوط تندرو اتوبوسرانی و بعلاوه اینکه آیا می توان در این خطوط از ون یا اتوبوس تک کابین استفاده کرد، شرح داد: شرکت واحد اتوبوسرانی فقط اجازه استفاده از مینی بوس و اتوبوس را دارد و ون مربوط به حوزه تاکسیرانی است.

خطوط تندرو به جز خطوط راه آهن - تجریش و خاوران - آزادی، چپ در هستند، یعنی استفاده از اتوبوس تک کابین و مینی بوس در این خطوط به دلیل راست در بودن ممکن نیست.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه مشکل اصلی در خطوط تندرو را کمبود راننده دانست و اضافه نمود: سال هاست که شرکت واحد جذب نیرو نداشته و سالانه تعداد بسیاری از نیروها از جمله رانندگان بازنشسته می شوند.

به گفته ترفع، در حال حاضر شرکت واحد با کمبود راننده پایه یک روبرو شده است و برنامه ریزی هایی برای جذب نیرو صورت گرفته و اخیراً تعداد محدودی راننده پایه یک به کار گرفته شده اند.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری باید مجوز جذب نیرو را صادر نمایند، عنوان نمود: اگر جذب رانندگان پایه یک انجام گردد، سرویس دهی شرایط بهتری به خود خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در ادامه گفت: در حال حاضر 9 خط تندرو در شهر تهران وجود دارد. براساس مطالعات صورت گرفته، اگر روزانه 800 دستگاه اتوبوس تندرو در مجموع این 9 خط فعالیت داشته باشند.

سرویس دهی مطلوبی به مسافران ارائه خواهد شد. با توجه به بازنشستگی رانندگان اتوبوس، تعداد اتوبوس های فعال کمتر از 800 دستگاه در مجموع 9 خط تندرو شهر تهران است.

وی درباره چگونگی استفاده از ظرفیت اتوبوس های پشتیبان شرح داد: سیستم اتوبوسرانی به این صورت است که به جز اتوبوس های فعال، تعدادی اتوبوس پشتیبان هم وجود دارد.

اتوبوس های پیشتیبان جایگزین موقت اتوبوس های خراب می شوند تا اتوبوس مورد نظر تعمیر و جایگزین گردد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه ای برای خرید اتوبوس های دوکابین وجود دارد یا خیر، گفت: در حال حاضر برنامه ای برای خرید اتوبوس های دوکابین وجود ندارد چراکه میانه سن آن ها نسبت به اتوبوس های تک کابین کمتر است و با تعمیرات و نگهداری مستمر به چرخه فعالیت برمی گردند.

ترفع در سرانجام تأکید کرد که کمبود اتوبوس های دوکابین و تندرو در خطوط جهت ویژه به دلیل کمبود راننده است.

منبع: فرارو
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1952

به "چرا سرفاصله حرکت اتوبوس ها در خطوط بی آرتی افزایش یافته؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا سرفاصله حرکت اتوبوس ها در خطوط بی آرتی افزایش یافته؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید