پیکسل واچ گوگل ممکن است از سیستم عامل iOS پشتیبانی نکند

به گزارش سفر به آنتالیا، دیشب گوگل در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود شب شلوغی را با معرفی محصولات تازهش پشت سر گذاشت. یکی از این محصولات که بالاخره پس از انتشار شایعات و حدس های بسیاری به کاربران معرفی شد، ساعت هوشمند پیکسل واچ گوگل بود. در واقع باید گفت در این مراسم کاربران شاهد پیش نمایش اولین ساعت هوشمند گوگل بودند، زیرا قرار است این گجت پوشیدنی پاییز امسال به همراه سری تازه پیکسل 7 برای فروش عرضه بازارهای جهانی شود. نکته مهمی که در این مراسم وجود داشت این بود که گوگل پیش نیاز سیستم عامل اندرویدی این ساعت را اعلام کرد و گفت که کاربران سیستم عامل اندروید 8.0 و بالاتر می توانند از این ساعت هوشمند بهره ببرند. این در حالی است که غول موتور جست وجو هیچ اشاره ای به نسخه های پیش نیاز سیستم عامل iOS نکرد و همین مقوله نیز حواشی زیادی را مبنی بر عدم پشتیبانی این ساعت از iOS ایجاد کرده است.

پیکسل واچ گوگل ممکن است از سیستم عامل iOS پشتیبانی نکند

ساعت های هوشمند با سیستم عامل WearOS 2 از گوشی های با سیستم عامل اندروید 6.0 و بالاتر و همچنین سیستم عامل iOS 13.0 و بالاتر پشتیبانی می کنند. طبق اطلاعاتی که ویدیوی معرفی پیکسل واچ گوگل در مراسم دیشب در اختیار ما قرار داد، این ساعت برای اجرا، از سیستم عامل اندروید 8.0 که سال 2017 منتشر شد پشتیبانی می کند. اگر از زاویه دیگری به این قضیه نگاه کنیم، این روزها کمتر کسی از گوشی هوشمند با سیستم عامل اندروید کمتر از نسخه 8.0 استفاده می کند و بیشتر گوشی های هوشمند اقتصادی و میان رده تازه نیز حداقل مجهز به سیستم عامل اندروید 11 هستند. بنابراین این سیاست گوگل شامل قشر اندکی از کاربران اندرویدی خواهد شد و بقیه می توانند به راحتی از پیکسل واچ بهره ببرند.

از سوی دیگر، گوگل در مراسم دیشب خود هیچ اشاره ای به نسخه های قابل اجرا از سیستم عامل iOS اشاره نکرد و این کمی عجیب به نظر می رسد. باید خاطر نشان کنیم که سامسونگ نیز این رویه را هنگام معرفی گلکسی واچ 4 به کار برد و این ساعت، اولین ساعت هوشمند با سیستم عامل WearOS بود که از سیستم عامل iOS پشتیبانی نمی کند. اکنون مشخص نیست که این فرایند برای اولین ساعت هوشمند گوگل نیز صدق می کند یا نه.

دیشب همچنین جیمز پارک، مدیرعامل Fitbit در مصاحبه ای گفت که ساعت های هوشمند و ردیاب آن ها همچنان از سیستم عامل iOS پشتیبانی خواهند کرد. وی در مورد پشتیبانی ساعت هوشمند گوگل از iOS هیچ حرفی نزد. باید خاطر نشان کنیم که ساعت هوشمند تازه گوگل طبق تصاویر رسمی منتشر شده، به شکل مدور است و از طراحی گنبدی شکلی بهره می برد. در سمت راست قاب مدور آن یک دکمه چرخان دیده می شود که کاربران می توانند از آن برای انجام کارهای روزانه خود بهره ببرند. در بالای آن نیز یک دکمه وجود دارد. جنس این ساعت از فولاد ضد زنگ است و تا عمق 50 متری در برابر آب مقاوم است.

غول فناوری برای اینکه این ساعت را به عنوان رقیب تازه اپل واچ و گلکسی واچ 4 معرفی کند، آن را در دو نسخه با وای فای در کنار نسخه 4G در دسترس کاربران قرار می دهد. همچنین این ساعت رابط کاربری WearOS بهبود یافته با قابلیت ناوبری و نوتیفیکیشن های پیشرفته تری را برای کاربرانش به ارمغان می آورد. به گفته تحلیلگران، گوگل نزدیک به 20 نوع بند اختصاصی را برای این ساعت هوشمند در اختیار کاربران قرار می دهد که بسته به سلیقه خود می توانند آن را انتخاب کنند. همچنین یک بریدگی میکروفون در لبه سمت چپ این ساعت هوشمند شرکت گوگل دیده می شود. باید خاطر نشان کنیم که کاربران می توانند از بین سه گزینه رنگی مشکی، خاکستری و طلایی دست به انتخاب بزنند.

هرچند مشخصات کامل این ساعت هوشمند از طریق غول موتور جست وجو فاش نشد، اما به نظر می رسد پیکسل واچ گوگل از لحاظ قابلیت های نرم افزاری و امکانات سلامتی و تناسب اندام حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. باید دید در روزهای آینده چه اطلاعات دیگری در مورد مشخصات فنی اولین ساعت هوشمند گوگل در رسانه های خبری منتشر می شود.

منبع: 9to5google

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 تیر 1401 بروزرسانی: 12 تیر 1401 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 2108

به "پیکسل واچ گوگل ممکن است از سیستم عامل iOS پشتیبانی نکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیکسل واچ گوگل ممکن است از سیستم عامل iOS پشتیبانی نکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید