از آنالیز S22 اولترا تا نسبیت خاص اینشتین؛ برترین های علم و تکنولوژی

به گزارش سفر به آنتالیا، اگر فرصت پیگیری خبرها و اتفاقات مهم دنیای علم و تکنولوژی را ندارید، می توانید گلچینی از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای دنیای علم و تکنولوژی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های علم و تکنولوژی، هر هفته 10 خبر، مقاله و ویدیوی مهم و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از آنالیز S22 اولترا تا نسبیت خاص اینشتین؛ برترین های علم و تکنولوژی

آنالیز سامسونگ گلکسی S22 اولترا؛ بازگشت پادشاه

همان طور که می دانید، بزرگ ترین تغییر S22 اولترا نسبت به S21 اولترا، طراحی بدنه آن است که میراث سری نوت را با خود به همراه دارد؛ قلم S Pen که با توقف فراوری گوشی های سری نوت، بسیاری از هواداران این گوشی ها نگران بودند که قلم هرگز به گوشی های سامسونگ باز نگردد اما این قلم خوش دست و پیشرفته در قدرتمندترین، و البته گران قیمت ترین کهکشانی سامسونگ دوباره احیا شده است.

ایستگاه فضایی بین المللی ابرهای زمین را از نمایی متفاوت به تصویر کشید

روز دوشنبه، رصدخانه زمین ناسا تصویری خیره نماینده از ابرها را منتشر کرد که به وسیله دوربین خارجی وضوح بالا (EHDC) متصل به ایستگاه فضایی بین المللی در نوامبر 2021 (آبان 1400) گرفته شده است. ایستگاه در آن موقع بر فراز اقیانوس اطلس در حدود 500 کیلومتری از ساحل نوا اسکوشیا (Nova Scotia) کانادا در حال گردش پیرامون سیاره زمین بود که نمایی ماورایی را مشاهده کرد. EHDC در این تصویر با یک نگاه مایل، ابرهایی از جمله بعضی ابرهای کومه ای سِتَبر یا کومولوس بلند (Towering Cumulus) را که شبیه ساقه های درشت قارچ هستند، ثبت نموده است.

برترین گوشی های موبایل زیر 10 میلیون تومان که در اسفند 1400 می توانید خریداری کنید

گوشی های میان رده در رنج 5 تا 10 میلیون تومان از بسیاری جهات مشابه هم هستند، اما این تفاوت های ریز و جزئی است که یکی را بالاتر از دیگری قرار می دهد. اگر بودجه ای زیر 10 میلیون تومان دارید، می توانید به سراغ ردمی نوت 10 پرو یا گلکسی M52 بروید که در حال حاضر در رنج قیمتی 8 و نیم میلیون تومان قرار دارند. اگر باز هم بخواهید بودجه را پایین تر بیاورید، انتخاب های دیگری هم هستند که پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با تمام آن ها ویدیوی ما را دیدن کنید.

6 ویژگی مهم که گوشی اندرویدی بعدی شما باید داشته باشد

اگرچه گوشی های هوشمند روزبه روز امکانات بیشتری دریافت می نمایند، اما تفاوت بین نسل های قبلی و نو به مقدار گذشته چندان زیاد نیست. همین موضوع باعث شده که کاربران برای خرید گوشی اندرویدی با سردرگمی زیادی روبه رو شوند. در این مطلب به تعدادی ویژگی مهم می پردازیم که برای خرید گوشی اندرویدی باید به آن ها توجه کنید.

چرا پلی استیشن 5 یک سال پس از معرفی هنوز هم گران است؟

پلی استیشن 5 یکی از مجذوب کننده ترین کنسول های حال حاضر دنیاست و میلیون ها نفر مشتاق خرید آن هستند. اما اگر این کنسول در فهرست خریدتان واقع شده است، حتما می دانید که خریدش تا به حال دو مشکل اساسی داشته است: قیمت، و موجودی محدود. در این ویدیو درباره مشکل بحران دنیای چیپ های پردازشی، دلایل ایجاد آن و اثراتش بر پلی استیشن 5 صحبت می کنیم. پس تا سرانجام با ما همراه باشید.

15 بازی موبایل ورزشی برتر برای اندروید و iOS

بازی های سبک ورزشی برای عده خاصی از کاربران از محبوبیت خاص و بالایی برخوردار هستند اما همواره در مقایسه با سایر بازی های مجذوب کننده و سرگرم نماینده که در پلتفرم موبایل در دسترس قرار دارند، توجهی کمتری به آن ها می گردد. در این مطلب به معرفی برترین بازی های موبایل ورزشی برای سیستم عامل های اندروید و iOS می پردازیم که کیفیت و مجذوب کنندهیت بسیار بالایی دارند.

نقد و آنالیز کلاسیک سامسونگ گلکسی M52

در هشتمین قسمت از سری نو نقد و آنالیز کلاسیک به سراغ گوشی سامسونگ گلکسی M52 رفته ایم؛ میان رده ای با کیفیت و ارزان از غول فناوری کره که در حال حاضر یکی از نامزدهای اصلی خرید گوشی میان رده در بازار ایران به شمار می آید. برای آشنایی بیشتر با گوشی سامسونگ گلکسی M52، پی بردن به نقاط قوت و ضعف و آنالیز ارزش خرید آن از شما دعوت می کنیم که ویدیوی نقد و آنالیز کلاسیک خبرنگاران مگ را دیدن کنید.

دوج کوین را بهتر بشناسیم

بالاخره بعد از معرفی و آنالیز رمزارزهای پایه رسیدیم به دوج کوین؛ میم کوینی که حواشی زیادی داشت و توجهات زیادی را به سمت خود معطوف کرد. دوج کوین یک ارز دیجیتال است که بر اساس یکی از معروف ترین میم های تمام دوران ساخته شده. نکته قابل توجه این است که ماهیت جوک گونه به بقای آن لطمه ای وارد ننموده و به لطف جامعه فعالی که دارد، به یکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال موجود تبدیل شده است

تست سقوط گلکسی S22 اولترا دو نقطه ضعف بزرگ طراحی آن را آشکار می نماید

سامسونگ در طراحی گلکسی S22 اولترا و دو مدل پلاس و استاندارد از برترین و قدرتمندترین شیشه محافظ موجود یعنی گوریلاگلس ویکتوس پلاس استفاده نموده و بعلاوه مدعی شده فریم آلومینیومی بکار رفته در این گوشی ها نیز مقاومت خوبی در برابر ضربه های وارد شده از خود نشان می دهد. ویدیوی دراپ تست S22 اولترا را می توانید در این مقاله مشاهده کنید تا ببینید کهکشانی نو سامسونگ در برابر سقوط از ارتفاع چقدر مقاومت دارد.

نسبیت خاص به زبان ساده؛ نظریه بزرگ اینشتین چه می گوید؟

همه ما درباره نسبیت خاص چیزهایی شنیده ایم و چیزهایی را درباره کند شدن زمان یا انقباض طول خوانده ایم. اما واقعا نظریه بزرگ نسبیت خاص اینشتین چه می گوید، و چه تأثیری بر مطالعات انسانی و پیشرفت علوم مختلف دارد؟ تا اوایل قرن بیستم، دانشمندان به دنیا و کائنات از دید فیزیک کلاسیک نگاه می کردند و این موضوع باعث می شد که از درک بسیاری مسائل پیچیده ناتوان بمانند. اینشتین اما با نظریه نسبیت خاص خود این شرایط را تغییر داد.

برای دسترسی به نوترین اخبار، مقاله ها و ویدیوها به بخش علم و تکنولوژی خبرنگاران مگ سر بزنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 2099

به "از آنالیز S22 اولترا تا نسبیت خاص اینشتین؛ برترین های علم و تکنولوژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از آنالیز S22 اولترا تا نسبیت خاص اینشتین؛ برترین های علم و تکنولوژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید