منسوجات نانوفناورانه با قابلیت از بین بردن ویروس کرونا، در کشور ساخته شد

به گزارش سفر به آنتالیا، یک استارتاپ با همکاری مرکز صنعتی سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN) پیروز به فراوری محصولی نوآورانه بر پایه فناوری نانو جهت از بین بردن انواع ویروس ها، باکتری ها و قارچ ها شد.

منسوجات نانوفناورانه با قابلیت از بین بردن ویروس کرونا، در کشور ساخته شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، شرکت سپنتا مهر ماندگار با برند زینکوتک (Zincoatech) با همکاری مرکز صنعتی سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN) پیروز به فراوری محصولی نوآورانه بر پایه فناوری نانو جهت از بین بردن انواع ویروس ها، باکتری ها و قارچ ها شد.

محصول نانوفناورانه فراوری شده به وسیله این استارت آپ، از قابلیت پوشش دهی بر روی انواع منسوجات برخوردار است. به عنوان مثال از این نانومواد می توان برای ایجاد خاصیت ضدویروسی، ضدباکتریایی و ضد قارچی در انواع پوشاک، لایه های ماسک های تنفسی، گان و لباس های بیمارستانی، ملحفه، مبلمان، فرش، فیلتر سیستم های تهویه مطبوع و مصارف صنعتی استفاده نمود.

این محصول علاوه بر اثبات عملکرد در مقیاس آزمایشگاهی و نیمه صنعتی بر روی ماسک های تنفسی، بر اساس نتایج ارائه شده به وسیله آزمایشگاه های همکار وزارت بهداشت، توانایی غیرفعال کردن و از بین بردن ویروس SARS-CoV 2 (عامل بیماری کرونا) بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره 20836 و فعالیت ضدباکتریایی بر روی باکتری های S.aureus و Klebsiella، pneumoniae براساس استاندارد ملی ایران به شماره 11070 را دارد. گفتنی است مجوز ها و تائیدیه های مورد احتیاج جهت فراوری صنعتی این محصول در دست اقدام است.

از جمله مزیت رقابتی این محصول فناورانه نسبت به محصولات موجود، امکان فراوری صنعتی با فناوری بومی و ارزان، امکان پوشش دهی آسان بر انواع منسوجات، کف پوش ها و دیوارپوش ها است.

از جمله مزایای این محصول می توان به مقاومت نانوپوشش اعمال شده در استفاده های مکرر روزانه و بعلاوه عدم آسیب به محیط زیست و سلامت انسان اشاره نموده و بعلاوه امکان استفاده از این فناوری علاوه بر ماسک های ضدویروس در کاربرد های متعددی نظیر فیلتر های تهویه مطبوع بیمارستانی، مدارس، وسایل نقلیه عمومی و منازل نیز وجود دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 آذر 1400 بروزرسانی: 16 آذر 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1909

به "منسوجات نانوفناورانه با قابلیت از بین بردن ویروس کرونا، در کشور ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منسوجات نانوفناورانه با قابلیت از بین بردن ویروس کرونا، در کشور ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید