مسجد جامع قاین بازسازی شد

به گزارش سفر به آنتالیا، خبرنگاران/خراسان جنوبی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قاین گفت: مسجد جامع قاین، آیینه دار پیشینه تاریخی شهرستان، مورد بازسازی نهاده شد.

مسجد جامع قاین بازسازی شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

حمید عباس زاده، امروز پنج شنبه 11 دی اظهار کرد: بازسازی و نگهداری درست و علمی از آثار و ابنیه تاریخی یک ملت که نمایانگر و نمایشگاه حقیقی تاریخ، فرهنگ و هویت ملل مختلف است، جزء شاخص های مهم توسعه یافتگی کشورها به شمار می رود که این اصل از سده ها قبل در کشورهای اروپایی شروع شد و اکنون در بسیاری از کشورها با جدیت و حساسیت ویژه ای دنبال می گردد. در این میان اهمیت دادن به این موضوع مهم و محوری در جمهوری اسلامی ایران، طی سال های اخیر فرایند مثبت و سریع تری به خود گرفته است.

وی در مورد بازسازی مسجد جامع قاین به عنوان اولین اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی استان، بیان نمود: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و بارندگی های احتمالی و از سوی اجرای عملیات اصلاح کابل کشی برق و صوت مسجد، در امسال، بازسازی بخش هایی که کابل کشی صورت گرفته، ضرورتی اجتناب ناپذیر داشت؛ لذا بازسازی آجرفرش هایی که دچار تخریب شده، در قسمت های از پشت بام، داخل شبستان ها و ایوان انجام شد.

به گزارش خبرنگاران، رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قاین یادآور شد: مسجد جامع قاین در سال 1316 به شماره 295 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و تحت حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1381

به "مسجد جامع قاین بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسجد جامع قاین بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید