مرمت و سامان دهی 3 مسجد تاریخی تبریز طی سال 99

به گزارش سفر به آنتالیا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از مرمت و سامان دهی مساجد تاریخی حاجی غنی، چوپور (سیدالشهدا) و میل لی تبریز طی سال 99 اطلاع داد.

مرمت و سامان دهی 3 مسجد تاریخی تبریز طی سال 99

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده ضمن اعلام این خبر گفت: مساجد تاریخی تبریز به سبب قدمت و معماری منحصربه فرد، همیشه موردتوجه پژوهشگران، متخصصان و گردشگران بوده است که معاونت میراث فرهنگی استان نیز در سال های اخیر اجرای عملیات مرمتی در مساجد تاریخی را تسریع بخشیده تا دسترسی علاقه مندان به این مواریث تاریخی و معنوی را سهولت بخشد.

او در ادامه به مرمت سه مسجد تاریخی تبریز اشاره نمود و گفت: طی امسال مرمت و ساماندهی سه مسجد تاریخی حاجی غنی، چوپور (سیدالشهدا) و میل لی بااعتباری بالغ بر 900 میلیون ریال در دستور کار قرارگرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی به اهم اقدامات مرمتی در این مرحله از ساماندهی و مرمت سهمسجد تاریخی اشاره نمود و گفت: در این راستا اقداماتی نظیر مرمت نماهای آجری و سنگی، مرمت و بازسازی عایق رطوبتی پشت بام ها، کف سازی با سنگ اسپراخون و آجر و همچنین محوطه سازی و ساماندهی فضاهای جنبی توسط متخصصان میراث فرهنگی انجام خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 911

به "مرمت و سامان دهی 3 مسجد تاریخی تبریز طی سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت و سامان دهی 3 مسجد تاریخی تبریز طی سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید