لرستان نیازمند یک میلیارد و 700 میلیون مترمکعب تخصیص آب است

به گزارش سفر به آنتالیا، نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: لرستان نیازمند یک میلیارد و 700 میلیون مترمکعب تخصیص آب است.

لرستان نیازمند یک میلیارد و 700 میلیون مترمکعب تخصیص آب است

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا ملکشاهی راد در آیین کلنگ زنی سد مخملکوه اظهار کرد: حقابه مطالبه مردم لرستان است.

وی توضیح داد: باید اطلاعات لرستان و تهران در خصوص قابلیت های آبی استان یکی باشد و مبنای تصمیم گیری اطلاعات تصحیح شده امروز باشد تا مسائل استان حل گردد.

ملکشاهی راد با بیان اینکه لرستان بالغ بر 1.5 میلیارد مترمکعب فراوری آب دارد و حال آنکه کمتر از 400 میلیون مترمکعب آب به این استان تخصیص داده شده است که بخشی از آن نیز در قالب سد ایوشان هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است، اضافه نمود: برای اینکه این استان به تحول برسد احتیاجمند یک میلیارد و 700 میلیون مترمکعب تخصیص آب است.

وی تاکید نمود: لرستان احتیاجمند نهضت اساسی در زمینه تخصیص آب است، این مهم جریان سازی خواهد نمود و وزیر هم احتیاج است دستورات لازم را دهد تا طرح ها و سدهای مطالعه شده لرستان تخصیص اعتبار داشته باشند.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سد زیبامحمد دو بار کلنگ زنی شده اما هنوز کاری در آن نشده است، اضافه نمود: به اعتقاد بنده اگر روند به همین صورت ادامه یابد افتتاح سد مخملکوه تا 30 سال آینده به طول می انجامد که این مورد قبول نیست و باید یک نهضت اساسی در این راستا رخ دهد و این نهضت با عنایت آقای وزیر می تواند جریان یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 234

به "لرستان نیازمند یک میلیارد و 700 میلیون مترمکعب تخصیص آب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لرستان نیازمند یک میلیارد و 700 میلیون مترمکعب تخصیص آب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید