قرنطینه 500 تن در کره شمالی از ترس کرونا

به گزارش سفر به آنتالیا، خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA اظهار داشت، حدود 500 تن از مردم این کشور به خاطر ویروس کرونا همچنان تحت قرنطینه هستند؛ آماری که بیانگر یک کاهش بسیار چشمگیر نسبت به هفته گذشته با 2280 تن است چرا که این کشور کمونیست قرنطینه بر افرادی که در این دوره هیچ علائمی از ابتلا به ویروس را نداشتند، برداشته است.

قرنطینه 500 تن در کره شمالی از ترس کرونا

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی اصرار دارد که هیچ مورد تایید شده ای از ابتلا به ویروس کرونا ندارد اما اقدامات متعددی برای مقابله با این ویروس اتخاذ نموده از جمله بستن مرزهایش و قرنطینه هزاران تن از مردم در سراسر این کشور. ذولت پیونگ یانگ اعلام نموده که جلوگیری از شیوع این ویروس یک وظیفه سیاسی است که سرنوشت کشور را معین می نماید.

خبرگزاری KCNA هفته گذشته اعلام نموده بود که افرادی که تحت نظارت و آنالیز پزشکی قرار دارند یکی پس از دیگری از قرنطینه خارج شده اند چرا که در این بازه زمانی معین شد که آنها هیچ علائمی از ابتلا به این ویروس ندارند و حدود 2280 تن از مردم در سراسر کره شمالی تحت قرنطینه هستند.

اما این خبرگزاری روز آدینه گفت که تعداد افراد تحت قرنطینه به 500 تن کاهش یافته است.

خبرگزاری KCNA گزارش داد: اقدامات مربوط به قرنطینه تحت رهبری کمیته فوق العاده کنترل بیماری موکدا برداشته شده است. در حال حاضر نزدیک به 500 تن در سراسر کره شمالی تحت قرنطینه قرار دارند.

در ادامه این گزارش آمده است: کره شمالی اخیرا نشستی را برای آنالیز کوشش های سراسری مبارزه با ویروس کرونا برگزار نموده و متعهد شده تا زمان برطرف این اپیدمی دنیای سیستم فوق العاده کنونی خود را حفظ کند.

خبرگزاری KCNA گفت: در جریان این نشست تاکید شد که سیستم فوق العاده کنترل بیماری باید تا زمان برطرف کامل این اپیدمی دنیای حفظ گردد و این اقدام پیشگیرانه باید از سوی کل جامعه و شهروندان رعایت گردد.

علی رغم آنکه کره شمالی ادعا می نماید که هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در کشورش وجود ندارد، برآورد ها حاکی از آن است که کره شمالی احتمالا شیوع این ویروس در کشورش را اعلام ننموده و برای ریشه کن کردن گسترش آن شدیدا نیازمند یاری های خارجی است.

ژنرال رابرت آبرامز، فرمانده نیروهای آمریکایی در شبه جزیره کره نیز این ادعای پیونگ یانگ را زیر سوال برد و گفت: بر مبنای آنچه در سراسر دنیا مشاهده نموده ایم، این یک ادعای غیرممکن است. ما منابع و روش های خود را افشا نمی کنیم اما این ادعا واقعیت ندارد.،ایسنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 933

به "قرنطینه 500 تن در کره شمالی از ترس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرنطینه 500 تن در کره شمالی از ترس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید