صوفی: آمریکایی ها به دنبال بهره برداری از شرایط موجود هستند ، از لحاظ دیپلماسی در شرایط خوبی قرار نداریم

به گزارش سفر به آنتالیا، فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: فرایند فعلی مذاکرات ایران با کشور های اروپایی، با توجه به رخداد های موجود مثبت ارزیابی نمی گردد. آینده روشنی برای برجام دیده نمی گردد و در حال حاضر شرایط با گذشته تفاوت های آشکاری دارد.

صوفی: آمریکایی ها به دنبال بهره برداری از شرایط موجود هستند ، از لحاظ دیپلماسی در شرایط خوبی قرار نداریم

علی صوفی عضو شورای عالی سیاست گذاری جبهه اصلاحات با اشاره به سرنوشت برجام و انتقاد از بدعهدی طرفین غربی، گفت: دستگاه دیپلماسی کشورمان، تا به امروز هوشمند و قوی در عرصه بین الملل عمل نموده و تا حدودی توانسته از فرصت ها استفاده کند، اما در شرایط فعلی، از لحاظ دیپلماسی در شرایط خوبی قرار نداریم.

وی در خصوص سرنوشت برجام با توجه به خروج آمریکا از تفاهم نامه بین المللی برنامه جامع اقدام مشترک، اضافه کرد: آینده روشنی برای برجام دیده نمی گردد و در حال حاضر شرایط با گذشته تفاوت های آشکاری دارد. باید نسبت به اتفاقات اتفاق افتاده، با دقت بسیاری عمل کنیم تا در زمین آمریکا قرار نگیریم.

دبیر کل حزب پیشرو اصلاحات پیرامون فعال سازی مکانیسم ماشه اظهار کرد: آمریکا از زمانی که از برجام خارج شد، در کوشش بود تا دیگران را نیز همراه خود کند. با توجه به ضعفی که اروپایی ها در اجرای برجام از خود نشان دادند، آمریکایی ها به دنبال بهره برداری از شرایط موجود هستند.

وزیر تعاون دولت اصلاحات ادامه داد: شرایط موجود برای ما یک تهدید است و باید با دیپلماسی درست، جلوی سو استفاده آمریکا را بگیریم. فرایند فعلی مذاکرات ایران با کشور های اروپایی، با توجه به رخداد های موجود مثبت ارزیابی نمی گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 720

به "صوفی: آمریکایی ها به دنبال بهره برداری از شرایط موجود هستند ، از لحاظ دیپلماسی در شرایط خوبی قرار نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صوفی: آمریکایی ها به دنبال بهره برداری از شرایط موجود هستند ، از لحاظ دیپلماسی در شرایط خوبی قرار نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید