شرایط اقامت فدرال کانادا

به گزارش سفر به آنتالیا، برنامه اسکیلد ورکر فدرال برای نیروهای کاری متخصص و دارای تجربه کار خارجی است که می خواهند اقامت دائم کانادا را کسب نمایند.

شرایط اقامت فدرال کانادا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

نیروی کار متخصص یا اسکیلد ورکر به چه کسی گفته می گردد؟

اسکیلد ورکر ها بر اساس میزان تحصیلات، سابقه کار، زبان انگلیسی و یا فرانسوی و سایر عوامل به عنوان صاحبان اقامت دائم کاناا انتخاب می شوند.

از اول ژانویه سال 2015، تکمیل مشخصات Express Entry اولین قدم برای مهاجرت دائم به کانادا به عنوان یک اسکیلد ورکر تحت عنوان برنامه های زیر است:

  1. برنامه نیروی کار متخصص فدرال یا اسکیلد ورکر (Federal Skilled Worker Program)
  2. برنامه فنی و حرفه ای فدرال یا اسکیلد تریدز (Federal Skilled Trades Program)
  3. کلاس تجربه کانادایی (Canadian Experience Class)

دولت کانادا تحت سیستم Express Entry، بر اساس اطلاعاتی که بصورت آنلاین در پروفایل خود وارد می نمایند از افراد دعوت می نماید تا برای اقامت دائم کانادا درخواست نمایند. در واقع شما نمی توانید مستقیماً به هیچ یک از این برنامه ها درخواست دهید مگر اینکه خود دولت کانادا یک دعوت نامه برای شما بفرستد تا به وسیله آن برای این پرنامه ها اپلای کنید.

نیروهای کار متخصصی که می خواهند در کبک زندگی نمایند در یک دسته جداگانه قرار می گیرند. استان کبک خودش نیروی کار متخصص خود را انتخاب می نماید؛ متقاضیانی که قصد رفتن به کبکِ کانادا را دارند به عنوان نیروی کار متخصص منتخب کبک شناخته می شوند.

برنامه اکسپرس انتری (Express Entry) کانادا چیست؟

برنامه اکسپرس انتری به دولت فدرال کانادا اجازه می دهد تا از مهاجران متخصص دعوت کند که یک درخواست جهت اخذ ویزای اقامت دائم کانادا برای خود ثب نمایند. لذا در این خصوص یک سیستم مبتنی بر امتیاز، در سال 2015 معرفی گردید که این سیستم، پروفایل های های مهاجران را که تحت سه برنامه اصلی مهاجرت مالی کانادا ثبت نام نموده اند، مدیریت می نماید؛ این سه برنامه همانطور که بالاتر مطرح شد همان FSWP، FSTP و CEC هستند.

به یاری سیستم رتبه بندی جامع (CRS) تمامی پروفایل های نامزدهای ثبت نام شده فوق در استخر اکسپرس قرار می گیرند، یعنی جایی که همه درخواست ها به آن ارسال می شوند. سپس تمام پروفایل هایی که در استخر اکسپرس رتبه های بالاتری دارند، به آنها دعوت نامه اپلای (Invitation To Apply - ITA) برای ویزای اقامت دائم کانادا در زمینه مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) صادر می گردد.

داوطلبان باید ظرف مدت 60 روز پس از دریافت ITA ، اسناد و مدارک خود را به IRCC ارسال نمایند.

مزایای برنامه اسکیلد ورکر فدرال چیست؟

مزیت اصلی برنامه FSW برای درخواست ویزای اقامت دائم کانادا یا PR به توضیح زیر است:

هر داوطلب واجد شرایط اسکیلد ورکر فدرال، اگر بتواند حداقل شرایط برنامه را برآورده کند، گزینه ای عالی برای داوطلبان خارج از کانادا است که می توانند به وسیله این برنامه برای ویزای اقامت دائم کانادا اقدام نمایند.

این برنامه مهاجرتی بیشترین درصد ITA را صادر می نماید. اما یک نقطه ضعف بالقوه نیز دارد و آن این است که اگر نامزدهای تحت برنامه اسکیلد ورکر فدرال واجد شرایط باشند، لزوما ITA را نیز دریافت نمی نمایند؛ برای اینکه ITA دریافت نمایند باید حداقل نمره CRS مورد احتیاج برای ویزای اقامت دائم کانادا را نیز کسب نمایند.

منبع: اینترنت
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1251

به "شرایط اقامت فدرال کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط اقامت فدرال کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید