سفری کوتاه به دهکده زائو اونسن؛ سرزمین هیولاهای برفی

به گزارش سفر به آنتالیا، همانطور که تله کابین از منطقه یاماگاتای (Yamagata) ژاپن به سمت قله کوهستان بالا می رود، درختچه های صنوبر پوشیده از برف در پایین تغییر شکل می دهند و به تدریج پوشش سبزشان ناپدید می گردد و در زیر حجم برف کم کم به صورت توده های حجیمی در می آیند. خیلی زود این درختچه ها که کاملا زیر توده های انباشته برف پنهان شده اند، غیرقابل تشخیص می شوند. صدای داخل تله کابین چند دسیبل افزایش پیدا می نماید و مسافران با هیجان زیاد، اسنوبردها و کفش های اسکی را به کف می کوبند و برای داشتن دید بهتر از مناظر زیر پایشان، جایشان را عوض می نمایند. این یک واکنش متداول بین کسانی است که برای اولین بار با سرزمین هیولاهای برفی یا Zao Onsen Ski Resort روبه رو می شوند. شور و هیجان بین مسافران زمانی به اوج خود می رسد که از کابین خارج شده و از نزدیک به آنالیز و گشت و گذار در بین مجسمه های اسرارآمیز می پردازند. بعضی با پای پیاده و بعضی دیگر هم با ادوات اسکی خود پیچ و تاب کنان بین این هیولاها می چرخند. همانطور که زمستان سنگین همراه با جریان های هوایی تند از سمت سیبری، سراسر دامنه کوهستان دهکده زائو اونسن را در می نوردد، لایه های ضخیم یخ و برف روی درخت های قسمت های بالاتر انباشته می شوند. درخت ها به تدریج با اشکالی جالب یخ می زنند و همین مساله دهکده زائو اونسن را به یک مقصد زمستانی محبوب تبدیل نموده است. با ما همراه شوید تا کمی برایتان از سرزمین هیولاهای برفی صحبت نموده و شما را مشتاق تماشای زیبایی هایش کنیم. لازم هست بدانید که در این سفر تفریحی می توانید به تماشای دیدنی های کیوتو و حتی چین هم بروید و لذت ببرید.

سفری کوتاه به دهکده زائو اونسن؛ سرزمین هیولاهای برفی

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

افزایش محبوبیت این هیولاهای برفی در بین خارجی ها

هرچند این منطقه در بین گردشگران آسیایی محبوبیت دارد، اما تعداد علاقمندان خارجی اسکی در این منطقه به طور معمول انگشت شمار هست. طبق اظهارات لیندل کیتینگ (Lyndell Keating) این شرایط در حال تغییر است. او یکی از مدیران سایت Powderhounds.com بوده که همچنین تورهای مخصوص اسنوبرد و اسکی را در سراسر دنیا از جمله ژاپن ارائه می نماید. کیتینگ پیرامون سرزمین هیولاهای برفی می گوید: محبوبیت Zao Onsen Ski Resort در بین خارجی ها به طور قطع در حال افزایش است. هفت سال قبل ما هیچ گردشگر خارجی در این مناطق نمی دیدیم و هیچکس در رستوران یا هتل های ما به زبان انگلیسی صحبت نمی کرد. با وجود اینکه منطقه کوهستانی زائو به اندازه سایر محوطه های اسکی ژاپن مثلا نیسکو (Niseko)، هاکوبا (Hakuba)، نوزاوا اونسن (Nozawa Onsen) و میوکو کوگن (Myoko Kogen) بین خارجی ها مشهور نیست، اما در حال حاضر بازدیدنماینده های بیشتری به آنجا می آیند و به زبان انگلیسی صحبت می گردد. البته، زائو اونسن ممکن است انتخاب اول کسانی نباشد که به دنبال برف تازه و محوطه های اسکی در سطح دنیای هستند، اما یکی از ساده ترین راه ها برای تجربه اسکی کردن میان هیولاهای برفی را در اختیار اسکی بازها قرار می دهد. اگر قبلا آن ها را ندیده باشید، در این صورت می توانند در نظر شما تاثیرگذار و حتی دراماتیک و عاشقانه باشند. چیزی که سبب تمایز منطقه زائو از سایر نواحی می گردد، این است که هیولاهای برفی زیادی را می توان در اوج فصل سرما مشاهده کرد و آن هایی که اسکی نمی نمایند، فورا می توانند این هیولاها را در Zao Onsen Ski Resort ببیند.

رسیدن به سرزمین شگفتی ها

بازدیدنمایندگان برای رسیدن به سرزمین هیولاهای برفی سوار 2 تله کابین متصل و بسته به هم می شوند که یکی از آن ها حرکت خود را از پایگاه جهت کابلی محوطه اصلی اسکی در زائو آغاز می نماید. برای اسکی بازها و دارندگان اسنوبرد دسترسی به تله کابین ها در بالابر محوطه اسکی زائو مهیا شده و برای افراد پیاده بلیط جداگانه ای برای گردش دور ناحیه وجود دارد. بازدیدنمایندگان پیاده به محض رسیدن به بالای کوهستان می توانند از ناحیه استحفاظی خارج شده و به سمت بخش طناب کشی شده بفرایند و آزادانه در سرزمین هیولاهای برفی بچرخند. کسانی که برنامه اسکی کردن به سمت پایین کوهستان را دارند، به گذرگاه جداگانه ای می فرایند که به سایر جهتهای اسکی وصل می گردد. در مرکز ناحیه محافظت شده Zao Onsen Ski Resort، چند دستشویی و یک رستوران به سبک کافه تریا واقع شده است. محوطه اسکی زائو که در بین چندین قله گسترده شده، یکی از مکان های تفریحی با اندازه متوسط است و برای اسکی بازان مبتدی و متوسط ایده آل محسوب می گردد. طولانی ترین کورس اسکی در آن به سمت پایین دامنه کوه بوده که از ناحیه استحفاظی هیولای برفی آغاز می گردد. این قسمت دارای 42 بالابر با 3 جهت کابلی، یک تله کابین و37 جایگاه بالافراینده است، هرچند طبق گفته های سایت Powderhounds در خصوص این محوطه اسکی، طرح و نقشه منطقه ایده آل نیست و ممکن است در چند نقطه نیازمند استفاده از چوب های مخصوص یا کفش های اسکیت باشید. در مجموع، دهکده زائو اونسن یک مقصد ایده آل برای تمام کسانی است که به دنبال یک روز عالی جهت اسکی کردن در یک منظره زیبا هستند. گذرگاهی که از قسمت هیولاهای برفی فاصله دارد، مناسب افراد تازه کار نیست که این یعنی بازدیدنمایندگانی که مایل به اسکی کردن در بین این گذرگاه ها هستند، ابتدا باید توانایی های خود را در این زمینه ارزیابی نمایند. ادوات کرایه ای اسکی را می توان در محوطه اسکی و نیز فروشگاه های مختلف دZao Onsen Ski Resort یافت. این ادوات شامل تخته های مخصوص اسکی، کفش های اسکی، ژاکت ها و شلوارهای مخصوص اسکی هستند. بعضی از فروشگاه ها کلاه و عینک های ایمنی مخصوص اسکی کردن را هم ارائه می نمایند، هرچند استفاده از کلاه ایمنی در سراشیبی ها اجباری نیست.

دهکده ای رازآلود

خود زائو اونسن یک دهکده کوهستانی کوچک بوده که جاذبه های طبیعی فراوانی دارد و به نوعی نماینده تجربه کلاسیکی از یک شهرک کوچک در ژاپن است. این دهکده یک شهرک دارای اونسن بوده که هوای آن آکنده از بوی سولفور است، رایحه ای که می تواند بسته به ذائقه افراد خوشایند باشد یا به آن ها احساس بیزاری دهد. علاوه بر وجود چندین چشمه آبگرم، بعضی از هتل ها نیز امکانات خود را در زمینه آبگرم دارند. دامنه گزینه های اقامتی، اتاقک های کوچک گرفته تا اقامتگاه های اندکی بزرگتر مانند هتل زائو شیکی نو (Zao Shiki no Hotel) را در بر می گیرد، جایی که میهمانان می توانند بین اتاق های سنتی سبک ژاپنی یا اتاق های سبک غربی انتخاب نمایند. در بعضی اقامتگاه ها صبحانه و شام نیز به عنوان بخشی از هزینه کرایه اتاق لحاظ می گردد. اگر خوش شانس باشید، بیف فوق العاده خوشمزه ژاپنی موسوم به یونی زاوا (Yonezawa) را که در همان ناحیه پرورش داده می گردد را تست خواهید کرد. آیا می خواهید غذای ژاپنی را مدتی کنار بگذارید؟ رستوران دوست داشتنی Craftbeer&Pizza Quantum پیتزاهایی خوشمزه سرو می نماید، یک منوی عالی برای انتخاب نوشیدنی دارد و ویدیوهای مربوط به اسکی با تخته اسکی را پخش می نماید. اما اگر به دنبال تفریحات شبانه هستید، باید خودتان به تنهایی جشن بگیرید، زیرا این شهرک مخصوص برگزاری جشن و سرور نیست و خیابان ها هنگام غروب خورشید تقریبا عاری از جمعیت می شوند. با این تفاسیر هنوز هم گردش شبانه ارزشش را دارد. بعد از تاریک شدن هوا این شهرک زائو اونسن بوده که روح مخصوص به خود را آشکار می نماید آن هم با جریان آب چشمه های گرم که به حالت شبح وار در بسترهای زه کشی شده بالا می آیند و از میان سراشیبی های ناهموار سرازیر می شوند.

سفر به زائو اونسن و زمان مناسب سفر

3 شب را در دهکده زائو اونسن بگذرانید. ارزشش را دارد، زیرا فرصت زیادی در اختیار شما خواهد گذاشت و با گوشه و کنار این منطقه بیشتر آشنا شوید، در چشمه های آب گرم حمام نموده و بین هیولاهای برفی گشت و گذار کنید. در صورت امکان در طول هفته به آنجا سفر کنید، زیرا در این مواقع کوهستان به گونه ای خلوت بوده که انگار متعلق به شماست و صف های طویلی برای سوار شدن به تله کابین یا جایگاه های بالافراینده هم وجود ندارد، اما آخر هفته ها اوضاع طور دیگری است. بهترین زمان برای دیدن هیولاها اواخر ژانویه تا اوایل مارس بحساب می آید و تله کابین ها از 27 ژانویه تا 4 مارس از ساعت 8:30 صبح تا 9 شب برای کسانی که می خواهند درخشندگی هیولاهای برفی را شب هنگام ببینند، کار می نمایند. آسان ترین راه برای رسیدن به دهکده زائو اونسن استفاده از قطار یا اتوبوس است. قطارهای سریع السیر در طول روز مستقیم از توکیو تا ایستگاه یاماگاتا حرکت می نمایند و طول مدت زمان حرکت صرفا 2.5 ساعت است.

منبع: همگردی
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 666

به "سفری کوتاه به دهکده زائو اونسن؛ سرزمین هیولاهای برفی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری کوتاه به دهکده زائو اونسن؛ سرزمین هیولاهای برفی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید