سازمان جهانی بهداشت: یک نفر از هر شش بزرگسال دچار ناباروری هستند

به گزارش سفر به آنتالیا، یک گزارش نو که اخیرا بوسیله سازمان دنیای بهداشت منتشر شد، نشان داد که شمار بزرگی از بزرگسالان یعنی تقریبا یک نفر از هر شش نفر در سراسر دنیا در طول زندگی شان دچار ناباروری می شوند.

سازمان جهانی بهداشت: یک نفر از هر شش بزرگسال دچار ناباروری هستند

به گزارش خبرنگاران به نقل از یواس ای تودی سازمان دنیای بهداشت در این گزارش می گوید این یافته نو بر احتیاج فوری برای افزایش دسترسی به مراقبت های درمانی مقرون به صرفه قیمت و با کیفیت بالا برای ناباروری تاکید می نماید.

این سازمان بعلاوه تخمین های نوی را گزارش نموده است که نشان می دهند تفاوت چندانی از لحاظ شیوع ناباروری در میان منطقه ها گوناگون وجود ندارد و اندازه های آن در در میان همه کشورها و سطوح درآمدی همانندی دارد.

پژوهش های قبلی از مراکز کنترل و پیشگیری بیماری ها آمریکا نشان داده اند که یک زن از هر 5 زن در ایالات متحده که در فاصله 15 تا 49 سال هستند و سابقه قبلی به دنیا آوردن نوزاد ندارند، پس از یک سال کوشش نمی توانند باردار شوند که تعریف ناباروری شمرده می گردد. عوامل مربوط به هم زنان و هم مردان ممکن است در ناباروری نقش داشته باشند.

کارشناسان می گویند این شمار بالای گزارش شده بوسیله سازمان دنیای بهداشت آنها را شگفت زده ننموده است و ارقام واقعی ممکن است حتی بالاتر باشند. قبلا اندازه شیوع ناباروری در دنیا یک در هشت گزارش شده بود، در حالیکه اکنون این رقم به یک در پنج افزایش یافته است.

کارشناسان بعلاوه تاکید می نمایند که با اینکه شیوع ناباروری در میان کشورها مشابهت دارد، اما آنالیز اندازه دسترسی مراقبت های درمانی در کشورهای هم در این باره بسیار مهم است.

به گفته کارشناسان مراقبت باروری در بسیاری از نقاط دنیا می تواند بسیار پیچیده باشد. کشورها و منطقه ها متفاوت قوانین و مقررات متفاوتی درباره مراقبت باروری دارند که دسترسی به درمان های مورد احتیاج را برای افراد پیچیده تر می نماید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 فروردین 1402 بروزرسانی: 15 فروردین 1402 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 2254

به "سازمان جهانی بهداشت: یک نفر از هر شش بزرگسال دچار ناباروری هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت: یک نفر از هر شش بزرگسال دچار ناباروری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید