کشف حمله سایبری گسترده در فرانسه

به گزارش سفر به آنتالیا، سازمان امنیت سایبری فرانسه (ANSSI) در هشداری، از کوشش هکرها برای رخنه به شبکه شرکتها با استفاده از نرم افزار سنترئون در مدت سه سال اخیر پرده برداشت.

کشف حمله سایبری گسترده در فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

نماینده سازمان ANSSI گفت این حمله در اواخر سال 2017 شروع شد و تا سال 2020 ادامه داشت با این حال به گروههایی که ممکن است در این حمله هک دست داشته باشند اشاره ای نشد و تنها اعلام شد که این حمله اکنون به انتها رسیده است.

این سازمان با اشاره به یک گروه جاسوسی سایبری روسی، گفت این کمپین شباهتهای متعددی به عملیاتهای پیشینی دارد که به سند ورم نسبت داده شدند. سازمان امنیت سایبری فرانسه حضور آسیب پذیری بک دور را در سرورهای متعدد سنترئون کشف نموده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت ادعاها درباره مرتبط بودن این حمله هک با روسیه بی پایه و اساس است. روسیه در هیچ جرم سایبری دست نداشته و ندارد.

شرکت سنترئون نرم افزار مونیتورینگ شبکه به مشتریانی نظیر ایرباس، تالس، توتال، شرکت برق فرانسه و اورانج می فروشد. یک سخنگوی سنترئون به خبرگزاری فرانسه گفت: این آسیب پذیری ممکن است در نسخه کد باز و قدیمی محصول این شرکت وجود داشته و در نرم افزاری که به شرکتها فروخته می گردد، نبوده باشد.

سند ورم نامی است که محققان امنیت سایبری به گروهی از هکرها داده اند که با واحد اطلاعات نظامی روسیه همکاری می نمایند. دولت آمریکا این گروه که به واحد 74455 هم معروف است را در سالهای اخیر به دست داشتن در عملیاتهای هک گسترده متهم نموده است.

طبق اعلام وزارت دادگستری آمریکا، در فاصله سال 2015 تا 2018 سند ورم به شبکه برق اوکراین حمله کرد و بازرسان سلاحهای شیمیایی در انگلیس را هدف گرفت و حزب سیاستی امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه را هک کرد. مقامات آمریکایی این گروه را برای یک مجموعه از حملات بدافزاری که در سال 2017 شرکتها و سازمانها در بیش از 60 کشور را هدف گرفت و میلیاردها دلار خسارت وارد کرد، مسئول می دانند. در جریان عملیات مذکور فعالیت بیمارستانها و تاسیسات پزشکی و همچنین بزرگترین شرکتهای دنیا مختل شده بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، افشای عملیات هک در فرانسه به فاصله کوتاهی پس از اتفاق مشابه در آمریکا اجرا شده است. سازمانهای دولتی و شرکتهای بخش خصوصی در آمریکا هدف حمله هکرهایی قرار گرفتند که با آلوده کردن نرم افزار مدیریت شبکه شرکت سولار ویندز، پیروز به نفوذ به شبکه آنها شده بودند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1504

به "کشف حمله سایبری گسترده در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف حمله سایبری گسترده در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید