رونق کشت گیاهان دارویی در شهرستان شهربابک

به گزارش سفر به آنتالیا، مدیر جهاد کشاورزی شهربابک گفت:,در حال حاضر کشت گیاهان دارویی در این شهرستان رونق گرفته است.

رونق کشت گیاهان دارویی در شهرستان شهربابک

وزیری گفت: در حال حاضر کشت گیاهان دارویی از قبیل: زعفران، گل محمدی، گاوزبان، پنیریک، نعناع، ترخون، خاکشیر در این شهرستان رونق گرفته است.

او اضافه کرد: در در طول دوره برداشت گیاهانی مثل زعفران و گل محمدی 150 نفر اشتغالزایی ایجاد شده و گیاهان دارویی مانند گاوزبان و پنیرک و... که در سطوح کوچک و بصورت خانگی کشت می شوند نیز در طول دوره برداشت برای بانوان خانه دار ایجاد اشتغال می نماید.

او اضافه کرد: هر هکتار زعفران بطور میانه 150 تا 200 میلیون تومان، گل محمدی 100 تا 150 میلیون تومان گل تر، سایر گیاهان دارویی نیز هکتاری 25 تا 30 میلیون تومان عایدی ایجاد می نماید.

وزیری توضیح داد: سطح زیر کشت زعفران در سال امسال 168هکتار می باشد این در حالیست که در سال گذشته 160 هکتار از مزارع این شهرستان زیر کشت زعفران بوده ، بعلاوه سطح زیر کشت گل محمدی در امسال 31 هکتار و در سال گذشته 28 هکتار بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی، در صورت رفع شدن خشکسالی ها ترویج توسعه کاشت در منطقه ها مستعد می باشد.

وزیری اضافه کرد: برای فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی، بسته بندی زعفران بصورت سنتی به وسیله چند فراوری کننده انجام و در بازار شهرستان به فروش می رسد..

او اظهار کرد: گل محمدی در شهرستان شهربابک به وسیله یک کارگاه فرآوری و گلاب گیری در خاتون آباد بصورت نیمه صنعتی کار گلاب و اسانس گیری و بسته بندی را با نام گلاب خاتون انجام می دهد که هنوز پیروز به ثبت برند نشده است و تعدادی ازبانوان شهرستان نیز بصورت خانگی و سنتی مشغول به کار بسته بندی وفراوری گلاب است.

خبرنگاران کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 آبان 1401 بروزرسانی: 30 آبان 1401 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 2193

به "رونق کشت گیاهان دارویی در شهرستان شهربابک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق کشت گیاهان دارویی در شهرستان شهربابک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید