رشد 275 درصدی آثار فارسی و 150 درصدی آثار کُردی در پنجمین جایزه کتاب سال ایلام

به گزارش سفر به آنتالیا، عمران خودآموز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در ایلام گفت: بنا به اعلام دبیرخانه پنجمین دوره جایزه کتاب سال استان، خوشبختانه شاهد رشد 275 درصدی آثار به زبان فارسی و 150 درصدی آثار ادبیات کردی نسبت به سال قبل بوده ایم.

رشد 275 درصدی آثار فارسی و 150 درصدی آثار کُردی در پنجمین جایزه کتاب سال ایلام

وی اضافه نمود: با راهنمایی و نظارت این اداره کل و کوشش همکاران مؤسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام و همراهی واحد کارشناسی چاپ و نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بیش از 75 اسم کتاب در موضوعات مختلف به دبیرخانه پنجمین دوره جایره کتاب سال ارسال شده که در مقایسه با تعداد کمّی آثار در سال گذشته، در بخش کتاب به زبان فارسی، 275 درصد رشد داشته ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با تقدیر از کوشش و پیگیری همکاران حوزه معاونت فرهنگی و چاپ و نشر و مؤسسه یاد شده توضیح داد: در شرایط تحمیلیِ ناشی از شیوع ویروس کرونا و با وجود اثرات منفی این بیماری بر صنعت چاپ و نشر کتاب، خوشبختانه مؤلفان و ناشران بومی دغدغه مند و پرکوشش، چراغ توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در استان همچنان روشن نگه داشته و به خوبی در این فرایند فرهنگی به اسم یک برند معتبر مشارکت نموده اند.

خودآموز ادامه داد: ان شاالله در نیمه دوم امسال آیین اختتامیه پنجمین دوره جایزه کتاب سال برگزار خواهیم کرد. کتاب های دریافتی به دبیرخانه جایزه کتاب سال از موضوعات مختلف و در دو زبان فارسی و کردی و ادبیات کودک و نوجوان و بزرگسال تشکیل شده است.

وی در ادامه با بیان افزایش رشد کمّی آثار زبان کردی به دبیرخانه اظهار کرد: آثاری که به زبان کردی به دبیرخانه رسیده، نسبت به سال قبل بیش از 150 درصد رشد کمّی داشته که نشان از استقبال مناسب ناشران و مؤلفان و وجود ظرفیت ها و پتانسیل های عالی موجود در استان ایلام در ادبیات کردی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام ادامه داد: این جشنواره که با هدف حمایت، تشویق نویسندگان و اهل قلم و ناشران متعهد در توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برگزار می گردد، خوشبختانه در طی پنج دوره برگزاری مستمر و مداوم، به برندی معتبر و مهم تبدیل شده است.

یادآوری می گردد، شورای سیاستگذاری پنجمین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام از عمران خودآموز به اسم رییس، یونس قیطانی (معاون امور فرهنگی و رسانه ای) به اسم جانشین، منصور محبی کارشناس چاپ و نشر اداره کل، عضو، ملوک هاشمی مدیر مؤسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام، عضو و مرتضی حاتمی، نویسنده و روزنامه نگار ادبی، عضو، تشکیل شده است.

یادآوری می گردد که بنا به اعلام دبیرخانه این جایزه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، دهم شهریور به اسم آخرین زمان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه اعلام شده بود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1819

به "رشد 275 درصدی آثار فارسی و 150 درصدی آثار کُردی در پنجمین جایزه کتاب سال ایلام" امتیاز دهید

1 کاربر به "رشد 275 درصدی آثار فارسی و 150 درصدی آثار کُردی در پنجمین جایزه کتاب سال ایلام" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 275 درصدی آثار فارسی و 150 درصدی آثار کُردی در پنجمین جایزه کتاب سال ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید