رشد 2 برابری کشت چغندرقند پاییزه در سرپلذهاب را در برنامه داریم

به گزارش سفر به آنتالیا، خبرنگاران/کرمانشاه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپلذهاب از برنامه ریزی برای رشد دو برابری اراضی زیر کشت چغندرقند پاییزه در شهرستان اطلاع داد.

رشد 2 برابری کشت چغندرقند پاییزه در سرپلذهاب را در برنامه داریم

اردشیر نورمحمدی در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه در تدارک کشت چغندر قند پاییزه در مزارع شهرستان سرپلذهاب هستیم، گفت: با توجه به بازدهی خوب مزارع چغندرقند در شهرستان امیدواریم شاهد رشد دو برابری سطح زیرکشت چغندر پاییزه در این شهرستان باشیم.

نورمحمدی با بیان اینکه بیشترین کشت پاییزه چغندرقند در استان کرمانشاه در شهرستان سرپلذهاب انجام می گردد، ادامه داد: سال جاری هدف گذاری نموده ایم بیش از دو هزار هکتار از اراضی شهرستان را زیر کشت پاییزه چغندرقند ببریم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپلذهاب اضافه نمود: سال گذشته 1100 هکتار چغندرقند پاییزه در شهرستان کشت شده بود.

نورمحمدی میانه عملکرد مزارع چغندرقند پاییزه در شهرستان سرپلذهاب را 55 تن در هکتار اسم کرد و اضافه نمود: کشاورزان نمونه شهرستان عملکرد تا 140 تن در هکتار هم داشته اند.

وی ادامه داد: توسعه کشت پاییزه چغندر قند در شهرستان با هدف استفاده از آب بارندگی های پاییزه و زمستانه و هم تامین خوراک کارخانه های قند در فصول مختلف سال در برنامه قرار گرفته است.

رعایت تناوب زراعی، مبارزه با علف های هرز مقاوم به گندم و ... از دیگر مزایای کشت پاییزه چغندرقند است که نورمحمدی از آنها یاد کرد.

وی با بیان اینکه کشت چغندرقند پاییزه در شهرستان گرمسیری سرپلذهاب از اوایل پاییز آغاز و حدود دو ماه به طول می انجامد، گفت: برداشت محصول این منطقه ها اواخر اردیبهشت سال آینده انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1811

به "رشد 2 برابری کشت چغندرقند پاییزه در سرپلذهاب را در برنامه داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 2 برابری کشت چغندرقند پاییزه در سرپلذهاب را در برنامه داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید