دیدنی های شهر باث، حمام عظیم اروپا

به گزارش سفر به آنتالیا، دیدنی های شهر باث

شهر باث (Bath) در جنوب غربی کشور انگلستان قرار گرفته است و بیش از 80 هزار نفر در آن زندگی می نمایند. شهری دنج با سنگ های به رنگ عسلی که در میان انبوه درختان سرسبز ساخته شده است. باث از زمان امپراطوری رومی ها به خاطر چشمه های آب گرمش شهرت داشته و امروز معماری های با شکوه سبک گوتیک نیز به دیدنی های شهر باث اضافه شده است. در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا به حمام عظیم و تاریخی ثروتمندان اروپا سفر کنیم و بعضی از جاذبه های آن را به شما معرفی کنیم.

دیدنی های شهر باث، حمام عظیم اروپا

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

پیشینه

شواهد موجود حاکی از آن است که باث را انسان های ما قبل تاریخ نیز می شناختند و در افسانه هایی متعلق به 2800 سال پیش حرف هایی از باث و چشمه های آب داغش به میان آمده است. 44 سال بعد از میلاد مسیح همین جا شهری را با نام آکوا سولیس ساختند که مشغول استفاده از حمام ها و چشمه های آب معدنی شهر شدند. پس از آن در حدود سال 600 بعد از میلاد خرابه هایی از شهر را یافتند و آن را مکانی مقدس می دانستند و مرکزی برای تجارت پشم شده بود.

در قرن 18 میلادی یکی از افراد علاقه مند به چشمه های آب گرم که نامش رالف آلن بود جانی دوباره به حمام های تاریخی رومیان داد، پس از آن باث تبدیل به حمام عظیم و تاریخی ثروتمندان اروپا شد و اشراف زادگان برای سرگرمی این جا را انتخاب می کردند. با در آمدهای گردشگری آن سال ها و به همت رالف آلن بناهای با شکوه ساخته شد که امروز تبدیل به دیدنی های شهر باث شده اند.

در اوایل قرن 19 کم کم علاقه مردم به آب تنی در دریا افزایش یافت و شهر دیگر مد روز زمان نبود، اما بناهای با شکوه سبک گوتیک و حمام های تاریخی رومی باعث شده شهر بسیار تماشایی و سرگرم کننده باشد و امروز یکی از توریستی ترین شهرهای کشور انگلستان به حساب می آید و در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

بالن سواری

شما تازه به شهر وارد شده اید، تازه از قطار و هواپیما پیاده شده اید و ممکن است چمدان های خود را به هتل سپرده و هنوز اتاقتان را تحویل نگرفته باشید. سرگردان در خیابان های زیبای شهر می گشت و به دنبال دیدنی های شهر باث، حمام عظیم و تاریخی ثروتمندان اروپا هستید. ممکن است تصمیم بگیرید در شهر قدمی بزنید و کمی با گوشه و کناره های آن آشنا شوید اما ما پیشنهاد بهتری برایتان داریم. بهتر از سوار یکی از بالن های شهر شوید و از آسمان به تماشای زیبایی شهر باث بنشینید.

بیش از دو قرن است که بالن سواری به یکی از تفریحات هیجان انگیز آدم ها بدل شده و مسافران آن از تماشای مناظر فوق العاده دیدنی در ارتفاع زیاد و بر فراز آسمان ها لذت می برند. پرواز با استفاده از بالن های هوای گرم تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود و این تجربه بر فراز شهری کهن با دیدنی های فراوان دو چندان می گردد.

حمام های رومی

از اصلی ترین دیدنی های شهر باث و مقصد مشترک تمامی گردشگران شهر حمام های رومی است که البته یکی از تاریخی ترین جاذبه های کل اروپا نیز محسوب می شوند. این حمام های با شکوه شما را به قرن ها قبل باز می گرداند. حمام ها پر از اشیا تاریخی است و می توان گفت نوعی موزه نیز هستند. بی شک روزی فوق العاده را سپری خواهید کرد و با کوله باری از تجربه های فراموش نشدنی به خانه باز می گشت.

حمام ها را بر روی چشمه های آب گرم ساخته اند و گفته می گردد آب منطقه دارای بیش از 42 ماده معدنی است. رودخانه Avon از آن نزدیکی می گذرد و با متروکه شدن شهر در حال مدفون کردن آن زیر گل و لای خود بود. امروز امکان بازدید عموم از حمام ها وجود دارد و جالب است که بیشتر قسمت های آن از رویدادهای تاریخی سالم خارج شده اند.

هلال سلطنتی

هیچ سفر به باث بدون بازدید از چشم انداز پر زرق و برق هلال سلطنتی هلال کامل نخواهد بود. این جا 30 خانه تراس دار در یک ردیف ساخته شده توسط جان وود جوان(پسر)، مانند Circuss cuter، دیده می گردد. اولین خانه در ردیف امروز از محبوبیت بالایی میان عکاسان برخوردار بوده و تبدیل به موزه ای لوکس برای نگهداری ارزشمند به سبک جورجیای شده است. در این موزه اشیا ثروتمندان و اشراف زادگانی که زمانی ساکن شهر بودند به نمایش گذاشته شده است.

این 30 خانه به صورت نیمه دایره قرار گرفته اند و زیبایی یکپارچه برای کاخ ایجاد نموده اند. به جز ساختمان شماره یک باقی ساختمان ها مالک خصوصی دارند. سال ساخت آن ها به دوران اوج شکوه معماری شهر یعنی بین سال های 1767 تا 1771 باز می گردد. فلکه باث نیز نسخه کوچکی از هلال سلطنتی است که البته معمار آن پدر وود جان می باشد. نام این مجموعه Kings Circus و قبل از هلال سلطنتی طراحی شده است. افراد مشهوری مانند Thomas Gainsborough و Nicholas Cage این جا خانه داشته اند.

مرکز جین آستین

جین آستین نویسنده مشهور قرن 18 انگلستان است و آثارش در میان شاهکارهای ادبیات کلاسیک جهان جای می گیرند. موضوع اصلی کتاب های وی وابستگی زن ها به ازدواج برای داشتن امنیت مالی و داشتن جایگاهی مطلوب در اجتماع است. او در مقطعی از زندگی خود ساکن شهر باث شد و خانه آن ها امروز تبدیل به دیدنی های شهر باث شده است. این خانه به دقت بازسازی شد و آپارتمانی لوکس رو به روی موزه هنر هولبرن می باشد.

آن ها به خانه دیگری در شهر مهاجرت کردند و در جوار خانه جدیدشان ساختمانی با همان سبک و سیاق ساخته شد که در حال حاضر به عنوان هتلی زیبا از آن استفاده می گردد. مرکز جین آستین نیز به افخار او در خیابان گی احداث شده و اشیا متعلق به جین را به نمایش گذاشته است. در مرکز به تمام جزییات زندگی نویسنده پرداخته شده و شما را کاملا به آن دوران می برد.

تندیسی مومی از این جین با لباس های مخصوص آن دوران در موزه قرار داده شده است که معمولا گردشگران علاقه بسیاری برای دریافت عکس همراه آن از خود نشان می دهند. این مجموعه دارای یک چایخانه سنتی نیز می باشد که انتخابی مناسب برای استراحت است.

صومعه باث

در ادامه دیدنی های شهر باث، حمام عظیم و تاریخی ثروتمندان اروپا به صومعه باث می رسیم. نخستین پادشاه کشور انگلستان در باث تاج گذاری کرد و محل انجام این کار دقیقا در همین صومعه بوده است. البته آن بنا در طی سال ها از میان رفت و ساختمان کنونی بین سال های 1499 تا 1616 احداث شده است. با توجه به پیشینه کهن و ساختمان باشکوه دومین مورد از پر بازدیدترین دیدنی های شهر باث همین صومعه است.

متاسفانه با گذشت سال ها و جنگ های تاریخی به ویژه بمب های جنگ جهانی دوم بسیاری از قسمت های صومعه تخریب شده است ولی هنوز 1200 نفر گنجایش دارد و میزبان مراسم و سخن رانی هایی خاص می باشد. از زیبایی های ساختمان می توان به زیبایی های معماری و دیوارهای شیشه ای طرح دار و عظیم اشاره نمود. هم خودتان شخصا می توانید برای بازدید بروید و هم می توانید در تورهای بازدید ثبت نام کنید که رایگان درباره جزییاتش برای شما شرح می دهند.

سد و پل پولتنی

پلی بر روی رودخانه Avon که در سال 1774 ساخته شده است و شهر باث را به همسایه جورجیایی مدرنش متصل می سازد. از بالای پل چشم اندازی بی مانند از شهر را پیش روی خود خواهید داشت و سد های چند طبقه آن در فیلم موزیکال برنده اسکار بی نوایان (Les Miserables) لوکیشن فیلم برداری بوده است.

پولتنی یکی از سه پل در سراسر جهان است که بر بالای آن ها ساختمان ساخته شده است. پل دارای 3 طاق است و داخل آن ها را تبدیل به فروشگاه هایی کوچک و تماشایی نموده اند. نگارخانه هنری ویکتوریا نیز بر روی پل قرار گرفته است. این ساختمان به عنوان یک گالری در سال 1900 افتتاح شد تا الماس ملکه ویکتوریا را برای همگان به نمایش بگذارد. ورود به مجموعه رایگان است، بنابراین شما می توانید مجموعه فوق العاده ای از نقاشی ها، مجسمه سازی و هنر تزئینی را مشاهده کنید. ساختمان معروف Grade-Two دارای بیش از 1500 اثر هنر و نقاشی هایی متعلق به قرن هجدهم تا کنون است.

آب گرم باث

حمام عظیم و تاریخی ثروتمندان اروپا که توسط رومی ها ساخته شده اند دیگر قابل استفاده نیستند و به همین دلیل است که مرکز آب گرم باث را افتتاح نموده اند. مجموعه دارای دو استخر یکی در طبقه همکف و دیگری بر روی پشت بام است. این جا تنها چشمه آب گرم طبیعی کشور انگلستان است که دارای چشم اندازی زیبا به شهر می باشد و از دیدنی های شهر باث به حساب می آید.

موزه نجوم هرشل

خانه ای به سبک معماری جرجیایی که البته کاملا بازسازی شده و امروز ظاهری مدرن دارد. ویلیم هرشل روزگاری در این خانه زندگی می نموده است. او منجم و موسیقی دار مشهوری بود. خانه قدیمی وی تبدیل به موزه شده و اثار و اشیا متعلق به وی را در آن به نمایش گذاشته اند که به یکی از دیدنی های شهر باث تبدیل شده است. جالب است که بدانید هرشل در سال 1781 پیروز به کشف سیاه اورانوس شد.

موزه مد باث

در قرن 18 میلادی شهر جانی دوباره گرفته بود و به پاس زحمات رالف آلن به خاطر وجود چشمه های آب گرمش و وجود حمام رومی ها مشهور شد. در نتیجه اشراف زادگان و ثروتمندان برای گذراندان اوقاتی خوش به این شهر می آمدند. امروز یکی از خانه های قدیمی شهر را تبدیل به موزه مد نموده اند در موزه می توانید 150 تندیس لباس پوشانده شده به همراه 30 هزار لباس دیگر را ببینید که متعلق به قرن 16 میلادی تا به امروز هستند.

موزه اطلاعات زیادی درباره نحوه لباس پوشیدن اشراف زادگان آن موقع در اختیار شما می گذارد و اگر به صنعت مد و پوشاک علاقه مند باشید برایتان تجربه جالبی خواهد بود. البته موزه به این دست لباس ها اختصاص نداشته می توانید با پوشش و لباس های سایر ساکنن منطقه و گروه های متنوع آن ها از جمله لباس های زنان، مردان و بچه ها، انواع لباس های روز و شب و البته پوشاک و مدرن امروزی آن ها هم آشنا شوید.

اگر علاقه مند به عکاسی هستید یا لباس های قدیمی را دوست دارید می توانید لباس هایی را که باز سازی شده اند و برای این کار اختصاص شده اند برای دقایقی کرایه کنید و با پوشیدنشان به سال های دور و زمان اوج شکوه شهر باث سفری کوتاه داشته باشید.

آن چه باید درباره باث بدانید

علاوه بر جاذبه هایی که در رابطه با شهر باث گفتیم بعضی رویدادهای مهم نیز در آن رخ داده که دانستنشان خالی از لطف نخواهد بود. جین آستین نویسنده مشهور انگلیسی سال ها در این شهر زندگی کرد و چندین مورد از کتاب هایش را همین جا نوشته است به همین خاطر هر سال جشنواره ای به یاد او برگزار می گردد و خیابانی را هم به نام او نهاده اند. سیاره اورانس در این شهر کشف شد و خانه کاشفش تبدیل به موزه ای به نام خودش (ویلیام هرشل) شده است.

اولین پادشاه کشور انگلستان در کلیسای شهر باث تاج گذاری کرد و البته آن بنا امروز تبدیل به صومعه شده است، همچنین اولین تمبر جهان که در سال 1840 ارسال شد مبدا اش همین شهر بود و امروز تبدیل به موزه پست شده است. باث مانند سایر شهرهای کشور انگلستان آب و هوایی معتدل دارد و البته میزان بارندگی در آن زیاد است.

میانگین دمای هوای شهر 9.7 درجه بوده و در سال چیزی نزدیک به 761 میلی متر باران می بارد. گرم ترین زمان سال اوایل تیر تا اوایل مرداد ماه است و می توان گفت بهترین زمان سفر برای بازدید از دیدنی های شهر باث، حمام عظیم و تاریخی ثروتمندان اروپا می باشد.

منبع: theculturetrip

منبع: الی گشت
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 963

به "دیدنی های شهر باث، حمام عظیم اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های شهر باث، حمام عظیم اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید