دو ماه آخر سال چگونه رفتار کنیم؟

به گزارش سفر به آنتالیا، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در کتاب طب الرضا توصیه هایی من باب آداب و رفتار در دو ماه کانون آخر و شباط ایراد فرموده اند که در این گزارش به آن ها اشاره می کنیم.

دو ماه آخر سال چگونه رفتار کنیم؟
به گزارش ، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در کتاب طب الرضا در رابطه با رفتار پسندیده و ناپسندیده در دو ماه کانون آخر (تقریبا بهمن ماه) و شباط (تقریبا اسفند ماه) رهنمود هایی را بیان داشتند.

ماه کانون آخر (تقریبا بهمن ماه)

کانون آخر سی و یک روز دارد، در این ماه غلبه بلغم تقویت خواهد شد و نوشیدن ناشتا آب ولرم بسیار توصیه می گردد.در این ماه مصرف سبزی های گرم مانند کرفس و تره تیزک، برای سلامت معده و روده بسیار مفید است.ثامن الحجج (ع) در رساله طب الرضا اشاره نموده اند که، در آغاز روز حمام کردن و ماساژ دریافت سودمند می باشد، و از مصرف زیاد شیرینی و خوردن ماست و ماهی با هم باید پرهیز گردد.

ماه شباط (تقریبا اسفند ماه)

شباط بیست و هشت روزه است، وزش باد ها و نسیم های بهاری در این ماه بسیار پراکنده می گردد، باران ها زیاد تر خواهند شد، آب در شاخه های درختان جاری می گردد و رویش گیاهان و علف ها از سر گرفته می گردد؛ و در این ماه به توصیه امام رضا (ع) فعالیت بدنی و انجام کسب وکار بسیار پسندیده است.منبع: قدس آنلاینمنبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 131

به "دو ماه آخر سال چگونه رفتار کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو ماه آخر سال چگونه رفتار کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید