درسی که لاوروف از مادرش گرفت

به گزارش سفر به آنتالیا، وزیر امور خارجه روسیه در جریان حضور خود در نیویورک برای تشریح سیاست ها و رویکردهای روسیه در عصرحاضر، برای آنکه بتواند پیغام خود را به بهترین شکل به خبرنگاران برساند به درسی که مادرش به او در کودکی داده است، اشاره نمود.

درسی که لاوروف از مادرش گرفت

به گزارش ایرنا، سرگئی لاوروف وزیر کهنه کار روسیه که بیش از یک دهه است بر این مسند نشسته است، در زمانی که می خواست نظر خود را در خصوص انتشار احتمالی متن مکالمات تلفنی ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ روسای جمهوری روسیه و آمریکا بیان کند، گفت که مادرش در کودکی به او توصیه نموده هرگز نامه های دیگران را نخواند.

وی اضافه کرد: مادرم به من آموزش داده که خواندن نامه دیگران کار خوبی نیست و من از کودکی یادگرفته ام از این توصیه مادرم پیروی کنم. بویژه اینکه موضوع سخنان دو نفر مطرح است که ملت های دوکشور آنها را برای مقام ریاست جمهوری انتخاب نموده اند.

لاوروف این پاسخ را در واکنش به پرسش یکی از خبرنگاران پیان کرد که گفت: دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام نموده است که روسیه نمی خواهد متن گفت وگوی روسای جمهوری روسیه و آمریکا منتشر گردد؛ آیا این مساله سبب نگرانی کرملین شده است؟

وزیر خارجه روسیه اعلام نمود: سنت هایی از جمله اصول دیپلماتیک وجود دارد که سطح معینی از محرمانه بودن و توافق دو طرف در این مسائل را شامل می گردد.

وی اضافه کرد: در خصوص اینکه چه کسی تصمیم به انتشار متن گفت وگوی تلفنی دونالد ترامپ و ولادیمیر زلنسکی روسای جمهوری آمریکا و اوکراین گرفته است، حرفی ندارم چرا که همه از اصول و آداب دیپلماتیک خبر دارند.

هفته گذشته رسانه های آمریکا از افشای متن کامل مکالمه دونالد ترامپ با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در تاریخ سوم مرداد ماه خبر دادند که کمی بعد در پنج صفحه منتشر شد.

دراین مکالمه، ترامپ از زلنسکی خواسته بود تا تحقیقات درباره هانتر بایدن پسر جو بایدن رقیب انتخاباتی خود را که زمانی عضو هیات مدیره شرکت گاز بوریسما در اوکراین بود، با سرعت بیشتری دنبال گردد.

هانتر بایدن برای شرکت گاز اوکراینی تا سال 2019 کار نموده است.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در روزهای اخیر از امکان زد و بند روسای جمهوری روسیه و آمریکا سخن گفته و خواهان انتشار متن مذاکره تلفنی آنها شده است.

لاوروف در ادامه سخنان خود این پرسش را عنوان نمود که آیا علنی کردن گفت وگوی دونفر یا ایجاد هیاهو در خصوص بحث ها و انتشار گفت وگوهای سران دولت ها به معنی دمکراسی است؟

وی اضافه کرد: در این شرایط دیگر چگونه می توان کار کرد؛ ما از مفاد و بندهای کنوانسیون وین درخصوص روابط دیپلماتیک و کنسولی پیروی می کنیم که در آن همه چیز به وضوح نوشته شده است.

لاوروف به رسانه ها و خبرنگارانی که به شدت کوشش می نمایند به چنین اطلاعاتی دست پیدا نمایند، توصیه کرد قوانین و اسناد مربوط به روابط دیپلماتیک را مطالعه نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 412

به "درسی که لاوروف از مادرش گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درسی که لاوروف از مادرش گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید