نشست خبری با پوتین

به گزارش سفر به آنتالیا، بعد از ناهار به محل برگزاری کنفرانس مطبوعاتی ترامپ - پوتین رفتیم که حدود ساعت شش بعدازظهر شروع شد. همان طوری که کلی به من یادآوری کرد اکنون دو مشاور نظامی در اتاق حضور داشتند که هر یک از آنها فوتبال هسته ای (کیف حاوی کدهای هسته ای) کشورشان را حمل می کردند.

نشست خبری با پوتین

پوتین یک بیانیه آماده شده را قرائت کرد که قبل از نشست نوشته شده بود اما به صورت صریح و علنی گفت که ابتدا ترامپ موضوع دخالت در انتخابات را مطرح کرده است، او در پاسخ به سؤالی گفت: دولت روسیه هرگز در امور داخلی امریکا از جمله در فرایند انتخابات آن کشور دخالتی نداشته و نخواهد داشت. این همان چیزی بود که پوتین قبلاً در دیدار با من هم مورد تأکید قرار داده بود. فیونا هیل همکارم در شورای امنیت ملی که به زبان روسی مسلط بود بعداً به انتخاب دقیق کلمات توسط پوتین در موضوع دخالت در انتخابات امریکا اشاره کرد زیرا واضح بود که اگر چنین دخالتی از سوی یک سازمان غیردولتی یا یک شرکت اجرا شده باشد می توان گفت که دولت روسیه مقصر نبوده است. می توانستیم کارهای بیشتری را برای برجسته کردن این موضوع انجام دهیم اما باز هم این امر نیاز داشت که ابتدا علناً توافق شود که دخالتی وجود داشته است. ترامپ بیانیه نه چندان قوی خود را قرائت کرد و سؤالات خبرنگاران شروع شد. پوتین در بخشی از این کنفرانس خبری اشاره کرد که ترامپ براساس موضع گیری تعیین امریکا الحاق کریمه به خاک روسیه را غیرقانونی قلمداد می کند اما این موضوع مورد توجه کافی قرار نگرفت.

برای یک لحظه احساس کردم احتمالاً همه چیز برای ما خوب پیش می رود. خبرنگار امریکایی از پوتین پرسید چرا امریکایی ها باید انکارهای او را در خصوص دخالت در انتخابات 2016 باور کنند و پوتین پاسخ داد از کجا به ذهن تان رسید که رئیس جمهوری ترامپ به من اعتماد دارد یا من به او اعتماد دارم؟ او از منافع ایالات متحده امریکا دفاع می کند و من از منافع فدراسیون روسیه.... آیا می توانید تنها از یک حقیقت نام ببرید که تبانی در زمینه دخالت در انتخابات را به طور قطعی ثابت کند؟ چیزی که شما می گوید کاملاً مزخرف است. رئیس جمهوری روسیه بعد از اینکه نشان داد اطلاعاتش درباره کیفرخواست های اخیر مولر که باید سنجیده تر می بودند، بسیار زیاد است، موضوع پیمان معاضدت قضایی دوجانبه مربوط به سال 1999 را بیان نمود. پوتین نام این پیمان را به اشتباه گفت (یا شاید هم درکنفرانس خبری بد ترجمه شد.) البته ما تا آن موقع دیگر به این نتیجه رسیده بودیم که او احتمالاً این موضوع را در نشست دو نفره با ترامپ نیز پیش کشیده است. پوتین همان طوری که در نشست دونفره با ترامپ گفته بود، گفت: مولر می تواند از این پیمان بهره بگیرد و از آن برای تعقیب قانونی بیل براودر به دلیل جرایم ادعایی علیه او استفاده کند. توصیف پوتین درباره آنچه به موجب این پیمان ممکن می شد بسیار با واقعیت آن فاصله داشت اما تا ما به رسانه ها این موضوع را توضیح دهیم او از آن برای اهداف تبلیغاتی دلخواه خود استفاده کرده بود. ، ایران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1325

به "نشست خبری با پوتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست خبری با پوتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید