دبیرخانه طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور، تشکیل شد

به گزارش سفر به آنتالیا، پیرو تأکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ و رسانه کشور در تاریخ 6 شهریورماه 1400، دبیرخانه طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور تشکیل شد.

دبیرخانه طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور، تشکیل شد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، دبیرخانه طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور که با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، کمیسیون فرهنگی مجلس و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، به منظور ارائه طرح بازسازی ساختار فرهنگ و رسانه تشکیل شده، با بهره گیری از سازوکار مشارکتی و تجمیع نظرات طیف وسیعی از نخبگان و صاحب نظران را خط مشی اصلی خود قرار داد؛ لذا از جهت های مختلف اقدام به تأمین محتوا از میان نظرات مردمی، نخبگان استانی، دستگاه های رسمی کشور، متخصصان و اهالی فرهنگ و رسانه، کتاب ها، مقالات و پژوهش ها و انتها رسانه های رسمی و شبکه های اجتماعی کرد.

در گام بعدی، محتوای تأمین شده مورد تحلیل و نظام مندسازی قرار گرفت. تا به امروز با اخذ نظر حدود 900 نفر از اهالی فرهنگ و رسانه، بیش از هزار و 900 گزاره راهبردی استخراج شده است.

بررسی گزاره های راهبردی اهالی فرهنگ و رسانه نشان می دهد بخش عمده ای از نظرات، بر ضرورت هماهنگی برنامه ها و راهبری امور فرهنگی ذیل یک مرجع واحد تأکید دارند.

ازآنجایی که پیش نیاز بازسازی ساختار فرهنگ و رسانه کشور، تحول در شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان رأس هرم حکمرانی حوزه فرهنگ است و بدون این مهم، حتی با فرض امکان پذیری بازسازی سایر اجزای ساختار، مهم ترین آسیب کنونی یعنی فقدان هماهنگی، هم افزایی و هوشمندی، همچنان پابرجا است؛ بنابراین ارائه طرح تحول و بازسازی ساختار شورای عالی انقلاب فرهنگی در اولویت قرار گرفت تا با اجرای آن، اولاً مقدمه و پیش نیاز بازسازی سایر ساختار ها محقق گردد و ثانیاً شورای عالی بتواند با به دست آوردن الزامات فرماندهی ازجمله بازو های رصدی و راهبری، بازسازی ساختار فرهنگ و رسانه کشور را عالمانه تر، متقن تر و دقیق تر محقق کند.

متن پیوست پیش نویس اولیه این طرح است که برای بهره بردن از نظر های ارزشمند صاحب نظران و نقد و بررسی منتشر می گردد. مستدعی است ضمن مطالعه آن به ارائه نظرات خود در لینک ارائه شده، اقدام فرمایید. مقتضی است جهت امکان ارتباطات آینده و برگزاری جلسات احتمالی حضوری در دبیرخانه، اطلاعات ارتباطی خود را نیز تکمیل فرمایید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1996

به "دبیرخانه طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور، تشکیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیرخانه طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور، تشکیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید