خسارت سنگین سیل به راه های کشور

به گزارش سفر به آنتالیا، سیل به راستا ارتباطی 630 روستا آسیب رساند، 500 پل و آبرو صدمه دید. برآودهای اولیه خسارت 600 میلیارد تومانی به راه هاست.

خسارت سنگین سیل به راه های کشور

به گزارش خبرنگاران، رضا اکبری در گفت وگو با ایلنا درباره آخرین شرایط شبکه راهی استان های سیل زده گفت: در طول یک هفته گذشته استان های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان درگیر سیل بودند البته خوشبختانه شرایط این استان ها به شرایط عادی برگشته است.

معاون راهداری با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ محور شریانی در کشور در اثر سیل مسدود نیست گفت: تمام راه های اصلی و بزرگراهی برطرف انسداد شدند و فقط یک محور فرعی در جنوب کرمان، محور رودبار به قلعه گنج به دلیل جریان آب در این جهت مسدود است البته در محور فرعی رودبار - کهنوج هم آب جریان دارد اما تردد امکان پذیر است.

وی درباره آخرین شرایط راه های روستایی در استان های سیل زده گفت: در روزهای ابتدایی وقوع سیل جهت ارتباطی با 630 روستا قطع بود که طبق آخرین گزارش ها این عدد به 150 راه روستایی کاهش پیدا نموده است.

اکبری اضافه نمود: با توجه به گزارشاتی که ارائه شده امکان بازگشایی راه روستایی 100 روستای دیگر وجود دارد اما برطرف انسداد 50 روستای به جامانده منوط به فروکش کردن کامل آب از سطح جهت است.

وی با بیان اینکه از ابتدای وقوع سیل در کشور 9 هزار کیلومتر شبکه جاده ای و راه ارتباطی درگیر سیل شدند، گفت: البته تمام این جهت تخریب نشدند اما احتیاج به تعمیر و مرمت دارند.

معاون راهداری کشور ادامه داد: 500 دستگاه پل و آبرو خسارت دیدند و در حال حاضر 900 دستگاه ماشین آلات و 1300 نیروی راهداری در حال فعالیت بازگشایی جهت و مرمت شبکه جاده ای در استان های سیل زده هستند.

این مقام مسئول گفت: به غیر از 3 استان مذکور، استان های خوزستان، خراسان جنوبی و ... هم کم و بیش با موضوع سیل درگیر بودند و در حال حاضر 174 اکیپ راهداری در تمام نقاط کشور در حال بازسازی جهتهای سیل زده هستند.

اکبری درباره میزان خسارات وارد آمده بر شبکه جاده ای ناشی از وقوع سیل در این استان ها گفت: باید آب به صورت کامل از روی سطح جاده ها فروکش کند تا میزان دقیق خسارت های وارد آمده مشخص گردد و این میزان به تایید استانداری برسد و بعد به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام گردد که هنوز این مراحل طی نشده است اما طبق برآورد اولیه کارشناسان میزان خسارت ها 600 میلیارد تومان محاسبه شده است.

معاون راهداری با اشاره به انسداد بعضی از جاده های کشور به دلیل مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: در بعضی از استان ها مقامات محلی استانی و قضایی تصمیم به انسداد بعضی از جاده ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا داشتند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 10 جهت به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسته است جهت خلخال - اسالم، جاده قدیم پل زال - اندیمشک، جاده قدیم باغچه - مشهد، در استان کرمانشاه جاده روانسر به کامیاران، در تهران جاده تلو، به این دلیل مسدود شدند و در استان های خوزستان، بوشهر و یاسوج هم مسر مسدودی به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا داریم.

اکبری تاکید نمود: البته برای بعضی از این محورها جهت جایگزین در نظر گرفته شده است چرا که بعضی از این جهتها از داخل شهر می گذرد و مقامات محلی برای کاهش ارتباط مسافران با بومیان این شهرها اقدام به انسداد بعضی از این جاده ها را کردند البته تمام این 10 جهت مسدود شده برای بومیان باز است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 908

به "خسارت سنگین سیل به راه های کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت سنگین سیل به راه های کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید