توافق روسای جمهور چین و آمریکا برای دستیابی به روابطی سازنده

به گزارش سفر به آنتالیا، وزارت خارجه چین بعد از نشست مجازی رئیس جمهور این کشور با همتای آمریکایی خود بیان نمود آن ها توافق کردند روابط پکن و واشنگتن را به مسیری درست راهنمایی نمایند.

توافق روسای جمهور چین و آمریکا برای دستیابی به روابطی سازنده

به گزارش خبرنگاران ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به نشست مجازی شی جین پینگ رئیس جمهور این کشور با جو بایدن همتای آمریکایی خود اعلام نمود آن دو توافق کردند دیدارشان صریح، سازنده و مربوط به مسائل سازنده باشد تا به افزایش درک متقابل یاری کند. بعلاوه پیامی قدرتمند به پکن، واشنگتن و دنیا ارسال نماید و انتظارات مثبت جامعه بین المللی را برآورده سازد.

لیجیان در ادامه افزود: روسای جمهور چین و آمریکا بعلاوه توافق کردند ارتباطات نزدیک را در اشکال مختلف حفظ نمایند. بعلاوه روابط پکن و واشنگتن را به مسیری درست راهنمایی نمایند تا به نفع مردم هر دو کشور و مردم سراسر دنیا باشد.

شایان ذکر است این سومین باری است که روسای جمهور چین و آمریکا از زمان روی کار آمدن بایدن در ژانویه با هم مصاحبه می نمایند. شی جین پینگ تقریبا دو سال است که از زمان شیوع همه گیری ویروس کرونا، چین را ترک نکرده و روابط پکن و واشنگتن برای هر دو طرف و دنیا حیاتی است. با این حال چین و آمریکا بعد از این نشست چهار ساعته اعلام نمودند نباید به نتایح فوری این نشست امیدوار بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 دی 1400 بروزرسانی: 4 دی 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1929

به "توافق روسای جمهور چین و آمریکا برای دستیابی به روابطی سازنده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق روسای جمهور چین و آمریکا برای دستیابی به روابطی سازنده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید