جذب متخصصان ایرانی غیرمقیم در پارک فناوری دانشگاه تهران

به گزارش سفر به آنتالیا، به گزارش خبرنگاران، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اولین رویداد برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور را امروز برگزار کرد.

جذب متخصصان ایرانی غیرمقیم در پارک فناوری دانشگاه تهران

هدف از برگزاری این رویداد حمایت از ایده های نوآورانه و فناورانه و در راستای حرکت به سوی اقتصاد دانش بنیان بود. این رویداد فرصتی را در اختیار متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور قرار می دهد تا به ارائه دستاوردها و محصولات خود بپردازند و بتوانند برای طرح های خود سرمایه گذار جذب نمایند.

خدیجه امیریان مشاور عالی ریاست پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در امور بین الملل در اولین رویداد مجازی برنامه متخصصان خارج از کشور با تاکید بر آمادگی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای جذب محققان و نخبگان ایرانی مقیم خارج اضافه کرد: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران یکی از 124 پایگاه برنامه همکاری با متخصصان و نخبگان ایرانی خارج از کشور است و در اجرای این برنامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همکاری می نماید.

وی شبکه سازی را یکی از اهداف این رویداد دانست و گفت: این شبکه سازی بین متخصصان خارج از کشور، صنایع، سرمایه گذاران و نهادها صورت خواهد گرفت.

امیریان در ادامه از جذب سرمایه به نام هدف دوم رویداد یاد کرد و گفت:جذب سرمایه برای ایده های برتر متخصصان و محققان ایرانی مقیم خارج از جمله اهدافی است که در این برنامه دنبال می گردد.

وی در ادامه اضافه کرد: آشنایی متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور با توانمندی های پایگاه های همکار و بعلاوه دریافت پیشنهادات و چالش های پیش روی این متخصصان و سرمایه گذاران و سایر نهادها به منظور ارتقای این برنامه از دیگر اهداف برگزاری این رویداد به تعداد می رود.

امیریان با اشاره سابقه پارک دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: این پارک به برنامه همکاری با محققان خارج از کشور پیوسته است و هر کدام از این محققان و نخبگانی که بخواهند با شرکت ها و هسته های فناور و شتابدهنده ها همکاری نمایند، علاقه مند به جذب آنها هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1749

به "جذب متخصصان ایرانی غیرمقیم در پارک فناوری دانشگاه تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب متخصصان ایرانی غیرمقیم در پارک فناوری دانشگاه تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید