جاذبه های گردشگری صربستان

به گزارش سفر به آنتالیا، کشور صربستان که از جمله کشورهای اروپای شرقی و حوزه بالکان می باشد، در میان کشورهایی واقع شده است که به دریا راه ندارند. کشور صربستان از دیرباز جزو کشورهای قدرتمند منطقه بوده و در مرز میان قدرت های شرق و غرب، امپراتوری خود را برقرار نموده است. مرزهای امروزی این کشور بعد از جنگ جهانی دوم تثبیت شد و پس از فراز و نشیب های بسیار، در سال 2006 و پس از جدایی مونته نگرو به صورت یک حکومت مستقل در آمد. صربستان با کشورهای بلغارستان، رومانی، مجارستان، مونته نگرو، مقدونیه، بوسنی و هرزگوین و کرواسی مرز مشترک دارد. مرکز این کشور نیز شهر بلگراد می باشد.

جاذبه های گردشگری صربستان

کشور صربستان از لحاظ مذهبی بسیار متفرق و ناهمگون است. به طوری که در بعضی از شهرها مسلمان ها و در بعضی دیگر از شهرها مسیحی های کاتولیک، ارتدوکس و پروتستان در بیشتریت قرار دارند. با این حال بیشتر جمعیت این کشور مسیحی ارتدکس هستند. بیشتریت این کشور از نژاد صرب هستند و بقیه نژادها از جمله آلبانیایی ها، اسلواک ها، چک ها، کروات ها، کولی ها، بوسنیایی ها و مجارها در اقلیت قرار دارند.

کشور صربستان دارای آب و هوایی مناسب و معتدل است و با توجه به منطقه ای که در آن واقع شده است، دارای دشت های سرسبز و همواری است. رودخانه دانوب در یک سوم کشور جریان دارد همین عامل به سرسبزی این کشور بسیار یاری نموده است. رودخانه دانوب به تنهایی آب مورد احتیاج بیش از 90 درصد زمین های کشاورزی این کشور را تامین می نماید. با توجه به آب و هوای معتدل این منطقه، در هر کدام از فصل ها می توان از آن تماشا کرد و از جاذبه های خاص آن فصل لذت برد.

از جمله جاذبه های صربستان می توان به رودخانه درینا، کلیسای سنت ساوا، منطقه خیابان نز میهایلوا، موزه نیکولا تسلا، کوه فروسکا گورا، کلیسای سنت جرج و موزه ملی صربستان اشاره نمود که علاوه بر داشتن جذابیت های گردشگری، می تواند شما را کمی بیشتر با تاریخ و فرهنگ این کشور آشنا کند.

اطلاعاتی در خصوص کشور صربستان:

زبان رسمی: صربی

مذهب: مسیحیت

نوع حکومت: جمهوری پارلمانی

جمعیت: حدود 7 میلیون و 57 هزار نفر

مساحت: 88,361 کیلومتر مربع

واحد پول: دینار صربستان (RSD)

RSD 3,84 = $1

پیش شماره: +381

اختلاف زمانی با ایران: دو ساعت و نیم عقب تر

ویزا: احتیاج به ویزا دارد

برای مشاهده اطلاعاتی در خصوص جاذبه های شهرهای کشور صربستان بر روی نام آن ها در ذیل کلیک نمایید:

جاذبه های گردشگری بلگراد صربستان

منبع: ای نشات
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 2037

به "جاذبه های گردشگری صربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری صربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید