توضیحات رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره یارانه، بودجه و جریمه های کرونایی

به گزارش سفر به آنتالیا، خبرنگاران- رئیس سازمان برنامه و بودجه توضیحاتی را درباره بودجه، یارانه، جریمه های کرونایی گفت.

توضیحات رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره یارانه، بودجه و جریمه های کرونایی

محمدباقر نوبخت در حاشیه همایش سالانه فرماندهان پلیس راهور ناجا با حضور در جمع خبرنگاران درباره شرایط بودجه سال 1400 گفت: با کمک خدا بودجه تقریبا با توافق نسبی بین دولت و مجلس تهیه شده است مواردی هم که مشابه سنوات گذشته از منظر شورای نگهبان یا با قانون اساسی مغایرت داشته یا مباینتی با شرع مقدس داشته است اعلام شد. انتظار داریم تا سرانجام هفته مجلس فرصت کند تا این ایرادهای شورای نگهبان را رفع کند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه به نظر می رسد با اصلاحاتی که برای تامین نظر شورای نگهبان روی مصوبات مجلس در بودجه صورت می گیرد ما بتوانیم تا سرانجام سال یعنی تا سرانجام هفته بودجه را به عنوان قانون داشته باشیم، گفت:این فرصت هم برای دولت خواهد بود تا بتوانیم ضوابط اجرایی و آیین نامه های اجرایی و اقتصادی را تهیه کند تا بودجه بعد از تعطیلات نوروز برای اجرا به همه دستگاه ها ابلاغ گردد.

نوبخت درباره شرایط پرداخت یارانه در بودجه 1400 نیز گفت: یکی از احکام مرتبط با افرادی است که شایستگی دریافت یارانه را دارند منتهی بنا بر هر دلیلی استفاده ننموده اند با همان ساز و کاری که قانون تعیین نموده است و آیین نامه اجرایی آن در دولت در تبصره 14 نوشته شده ما ان شاءالله بتوانیم بازماندگان را نیز به جمع یارانه بگیران اضافه کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز دو یارانه در دو روز تعیین و مشخص ماه پرداخت می گردد در تاریخ دهم یارانه حمایت معیشتی و بیستم هم یارانه های جاری که از پیش وجود داشت پرداخت می گردد.

به گفته نوبخت خوشبختانه آمارها نشان از پیروزیت پلیس راهور در حفظ جان مردم است علاوه بر این که از نظر امنیت و نظم در جاده ها و خیابان ها و در همه شرایط حضور دارند خوشبختانه تعداد کشته شدگان ناشی از تصادفات با کوشش و مساعی و مدیریت ویژه اجرا شده کاهش پیدا نموده است. سازمان برنامه و بودجه به نیابت از دولت وظیفه خود می داند تا جایی که ممکن است نیازمندیهای پلیس راهور را برای اینکه بتواند آمار کاهش مرگ و میر را حفظ نموده و بکاهد، آماده کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از جرایم کرونایی به راهور هم تعلق می گیرد؟ گفت: انچه که برای برخورداری پلیس راهور از پاداش است ما بدون ارتباط با مباحث جریمه می بینیم و کوشش می کنیم اقدام خودمان را در پاسخ به زحمات پلیس راهور انجام دهیم.

نوبخت در پاسخ به این سوال که آیا این جرایم برای وزارت بهداشت است؟ توضیح داد: این جرایم مربوط به وزارت بهداشت نیست وزارت بهداشت هم یکی از استفادکنندگان از منابع کروناست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره تجهیز پلیس در راستای هوشمندسازی گفت: در واقع برنامه از سوی پلیس راهور ارائه شده و سازمان برنامه و بودجه حسب توافقی که با سردار فرماندهی راهور داشتیم اقدامات خوبی انجام می گردد.

با یک بیستم درآمدهای نفتی، کشور را اداره می کنیم

نوبخت همچنین در پانزدهمین همایش روسای پلیس راهور که صبح امروز با حضور فرمانده ناجا برگزار گردید، اظهارکرد: در حالی فراوری ناخالص داخلی کشورهای صنعتی منفی شد که در شرایط تحریم بودیم، به طوری که ما اکنون با یک بیستم درآمدهای نفتی، کشور را اداره می کنیم و باید با یکصد و چند میلیارد دلار که در اختیار است، حقوق کارمندان را داده و طرح های عمرانی را سر وقت اجرا کنیم، به جای صد و چند میلیارد با چند میلیارد باید همه این مسائل را حل و فصل کنیم هر چند در بخش عمرانی، بعضی طرح ها در حال افتتاح است.

وی در زمینه پاداش یا حق کرونای ماموران راهور گفت: درخواست پرداخت پاداش کرونا و رقم مورد درخواست پلیس راهور امروز(یکشنبه) انجام می گردد.

نوبخت خطاب به ماموران راهور گفت: در عملکرد خود پیروز بودید، به رغم ماموریت اصلی خود که حفظ جان مردم است، در روزهای گرم تابستان و روزهای سرد و یخبندان حضور داشته و آرامش را در سطح جاده ها برقرار نموده و کرونا نیز وظایف شما را مضاعف کرد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1603

به "توضیحات رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره یارانه، بودجه و جریمه های کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره یارانه، بودجه و جریمه های کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید