چین: آمریکا روابط دوجانبه را به جهت درست بازگرداند

به گزارش سفر به آنتالیا، به گزارش خبرنگاران، ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین هشدار داد که پکن بارها موضع خود را در قبال تایوان اعلام نموده است حال آنکه هدف بعضی مقام های آمریکایی از عظیم نمایی تهدید نظامی چین، توجیه اقدامات مداخله جویانه واشنگتن و نظامی گری آنها در منطقه (ایندوپاسیفیک) است.

چین: آمریکا روابط دوجانبه را به جهت درست بازگرداند

وی ادامه داد: آمریکا باید ذهنیت مبتنی بر جنگ سرد را کنار بگذارد و به توسعه دفاع ملی چین، با دیدی منطقی نگاه کند. واشنگتن باید به اقداماتی روی بیاورد که به اعتماد سازی متقابل منجر گردد.

به گفته لیجیان، آمریکا باید مداخله در امور داخلی چین را متوقف کند و روابط دو جانبه را به جهت درست بازگرداند.

به گزارش خبرنگاران، ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا، امروز پنجشنبه، از عبور ناوشکن یو اس اس جان فین از تنگه تایوان اطلاع داد.

از زمان روی کار آمدن جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا در 20 ژانویه (اول بهمن)، این سومین بار است که نیروی دریایی این کشور، با ادعای حق آزادی کشتیرانی در ایندوپاسیفیک، تنگه تایوان را عرصه یکه تازی خود می نماید.

اما در واقع، هدف بایدن به چالش کشیدن حق حاکمیت چین بر تایوان و آب های اطراف آن است.

این اقدام در حالی انجام گرفت که دولت پکن از اظهارات فیلیپ دیویدسون از فرماندهان ارشد نیروی دریایی آمریکا که قصد عظیم نمایی درباره تهدیدهای نظامی چین را دارد، به شدت خشمگین است.

دیویدسون در جلسه استماع سنا، مدعی شده بود که چین طی 6 سال آینده، به تایوان حمله می نماید.

چین بارها هشدار داده که جدایی طلبی تایوان به معنای جنگ خواهد بود. این در حالی است که وقتی یک مقام آمریکایی پیش بینی می نماید که این جنگ قریب الوقوع است؛ به طور ضمنی به تشدید کوشش های واشنگتن برای تحریک جدایی طلبان نیز اشاره می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1548

به "چین: آمریکا روابط دوجانبه را به جهت درست بازگرداند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: آمریکا روابط دوجانبه را به جهت درست بازگرداند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید