تمامی اعتراضات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تونس رد شد

به گزارش سفر به آنتالیا، دستگاه قضائی تونس امروز (دوشنبه) تمامی اعتراضات مطرح شده از سوی پنج نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور در مورد نتایج دور اول انتخابات را رد کرد.

تمامی اعتراضات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تونس رد شد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، انیس الربوعی، عضو هیئت عالی انتخابات تونس اظهار داشت که بخش تجدیدنظر در دادگاه اداری تمامی اعتراضات پنج نامزد انتخابات از جمله سیف الدین مخلوف، یوسف الشاهد، ناجی جلول، حاتم بولبیار و سلیم الریاحی نسبت به نتایج دور اول انتخابات ریاست جمهوری را رد نموده است.

پیشتر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تونس در مقابل دادگاه اداری به نتیجه انتخابات اعتراض کردند؛ بعضی از درخواست های آنها کنار گذاشتن نامزدهایی که به دور دوم راه پیدا نموده اند و بعضی دیگر از درخواست آنها ملغی شدن نتایج انتخابات بود.

دادگاه اداری تونس خاطرنشان کرد که تصمیم دارد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس میان قیس سعید، استاد دانشگاه تونس و نبیل القروی، تاجر محبوس برگزار گردد.

پیش بینی می گردد که دور دوم انتخابات تونس 13 اکتبر برگزار گردد.

در همین حال، اداره آنالیز اتهامات اقتصادی و اداری روز چهارشنبه جلسه ای را به منظور آنالیز درخواست آزادی القروی برگزار می نماید.

در 15 سپتامبر دور اول انتخابات ریاست جمهوری تونس برگزار گردید که در نتیجه آن قیس سعید، استاد قانون اساسی و سیاستمدار مستقل و نبیل القروی، تاجر محبوس این کشور پیروز شدند اما هیچ یک از آنها نتوانستند میزان مورد نظر آراء برای قطعی کردن رقابت در دور اول یعنی 50 درصد به اضافه یک رأی را به دست آورند و در نتیجه انتخابات به دور دوم کشیده شد.

بر اساس نتایج اعلام شده قیس سعید علی 18.4 درصد و نبیل القروی 15.6 درصد آرای دور اول انتخابات ریاست جمهوری را از آن خود کردند.

دادگاه تونس 10 روز قبل از شروع کمپین های انتخاباتی، القروی را در چارچوب اتهامات وارده به وی در مورد پولشویی و فرار اقتصادیاتی بازداشت کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 418

به "تمامی اعتراضات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تونس رد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمامی اعتراضات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تونس رد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید