گورباچف: روسیه و آمریکا احتیاج به توافق جدیدی در زمینه کنترل تسلیحات دارند

به گزارش سفر به آنتالیا، میخائیل گورباچف سیاستمدار حرفه ای روس به مسکو و واشنگتن توصیه کرد که با تمدید پیمان استارت-3، زمان لازم برای دست یابی به توافقات جدیدی در عرصه کنترل تسلیحات، مطابق با تحولات جدید جهانی را بدست آورند.

گورباچف: روسیه و آمریکا احتیاج به توافق جدیدی در زمینه کنترل تسلیحات دارند

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میخائیل گورباچف رئیس جمهوری سابق اتحاد جماهیر شوروی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری تاس، از روسیه و آمریکا خواست تا تدوین توافقنامه جدیدی در زمینه کنترل تسلیحات را شروع نمایند که در بر گیرنده تحولات جدید در این عرصه باشد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی با اعلام این مطلب، اضافه کرد: طی 2 الی 3 سال می توان به توافقات گسترده تری دست یافت، برای اینکه تسلیحات نظامی جدیدی ظاهر شده و در واقع یک مسابقه تسلیحاتی تمام عیار در جریان است. کار به روی این سند جدید پس از تمدید پیمان استارت-3 که مهلت اعتبار آن در اوایل ماه فوریه امسال (بهمن ماه) به انتها می رسد، ضروری است.

به گفته وی، جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا در مبارزات انتخاباتی خود از تمدید پیمان استارت حمایت نموده و در سال 2009 نیز در جریان مذاکرات در این زمینه در کاخ سفید، بر ضرورت خلع سلاح هسته ای تأکید داشت.

این سیاستمدار برجسته روس همچنین معتقد است که رهبران روسیه و آمریکا باید بطور سیستماتیک مسائل منطقه ای را مورد آنالیز قرار دهند.

گورباچف شرح داد: اکنون ضروری است تا آنالیز مسائل و مسائل منطقه ای بطور منظم و بطور سیستماتیک انجام گردد. من فکر می کنم که می توان به توافقاتی درباره قوانین معین بازی دست یافت و سپس مشاهده کرد که این قواعد چگونه رعایت خواهند شد. اگر رعایت نمی شدند، باید بطور شفاف آنالیز گردد که مشکل چیست. در هر حال، اختلافات را باید به وسیله روش های دیپلماتیک مدرن، حل و فصل کرد.

نخستین رئیس جمهوری اتحاد جماهیر شوروی همچنین ابراز عقیده کرد که ناآرامی ها در واشنگتن خطر بی ثباتی در ایالات متحده را بوجود آورده و مقامات این کشور باید به فکر یافتن دلایل و عواقب این بحران نباشند، نه اینکه به دیگران درس دموکراسی بدهند.

گورباچف، با اشاره به اینکه این یک بحث بسیار جدی در جامعه آمریکاست، گفت: آنچه اخیراً در واشنگتن رخ داد، واقعاً تهدیدی برای دموکراسی و ثبات کشور آمریکا است. ولی ضروری است که خود آمریکایی ها به علت و عواقب این بحران بپردازند و از آموزش دیگران دست بردارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1467

به "گورباچف: روسیه و آمریکا احتیاج به توافق جدیدی در زمینه کنترل تسلیحات دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گورباچف: روسیه و آمریکا احتیاج به توافق جدیدی در زمینه کنترل تسلیحات دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید