کوشش غرب در تداوم بحران آوارگان سوری

به گزارش سفر به آنتالیا، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر امورخارجه سوریه با انتقاد از مواضع دوگانه و ریاکارانه غرب توضیح داد: کشور های غربی درباره پرونده آوارگان سوری سیاسی کاری می نمایند.

کوشش غرب در تداوم بحران آوارگان سوری

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از تلویزیون المیادین، وزیر امورخارجه سوریه با انتقاد از مواضع دوگانه و ریاکارانه غرب توضیح داد: کشور های غربی درباره پرونده آوارگان سوری سیاسی کاری می نمایند.

فیصل مقداد در ملاقات با ایوان فائق جبرو وزیر مهاجرت و امور مهاجران عراق با در دمشق اضافه کرد: کشورش از بازگشت همه آوارگان و پناهجویان سوریه به کشورشان استقبال می نماید. وی همچنین بر اهمیت تقویت روابط بین سوریه و عراق در همه زمینه ها تأکید کرد.

جبرو نیز بر اهمیت روابط بین دو کشور در دو سطح دولتی و مردمی تأکید کرد و از آمادگی عراق برای همکاری با دولت سوریه به منظور تسهیل بازگشت عراقی های مقیم سوریه و سوری های مقمیم عراق اطلاع داد.

بحران پناهندگان و آوارگان سوری از سال 2015 شروع شده است و تا به حال بیش از 6 میلیون پناهنده سوری در کشور های مجاور سوریه پناهنده شده اند .لازم به ذکر است در اردن، ترکیه و عراق و لبنان ده ها هزار پناهنده سوری نیز هستند که در جایی ثبت نشده است و در شرایط دشواری زندگی می نمایند .

به اعتقاد کارشناسان از جمله لیلی نقولا استاد روابط بین الملل دانشگاه لبنان؛ کشور های غربی مخالف بازگشت آوارگان سوری به کشورشان هستند و کوشش می نمایند از این مساله به عنوان ابزاری برای فشار مالی و سیاسی به دولت سوریه استفاده نمایند.

نقولا که کشورش لبنان میزبان یک و نیم میلیون آواره سوری است، از سیاست های کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل نیز انتقاد و این نهاد بین المللی را به همراهی با کشور های غربی متهم کرد.

وی در عین حال سخنان اخیر سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله را روزنه ای برای تحولی مثبت در حل بحران آوارگان سوری در لبنان دانست.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1592

به "کوشش غرب در تداوم بحران آوارگان سوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش غرب در تداوم بحران آوارگان سوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید