تضمین امنیت مرزهای غربی روسیه با نسل جدید رادار کانتینر

به گزارش سفر به آنتالیا، نخستین ایستگاه رادار نسل جدید کانتینر واقع در غرب روسیه، توانایی خود در شناسایی هواپیماهای رادار گریز ناتو در فاصله سه هزار کیلومتری از مرزهای ملی این کشور را اثبات نموده است.

تضمین امنیت مرزهای غربی روسیه با نسل جدید رادار کانتینر

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو ، امروز نوشت: نخستین ایستگاه راداری فراتر از افق کانتینر که در سال 2019 وارد مرحله انجام وظایف رزمی شد، تا به امروز توانایی خود در شناسایی هواپیماهای نامرئی (رادار گریز) بیگانه در فاصله سه هزار کیلومتری از حریم هوایی روسیه را مورد تأیید قرار داده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

طبق این گزارش، این ایستگاه راداری قدرتمند در منطقه موردوویا، در غرب روسیه واقع شده است، طبق اطلاعات وزارت دفاع روسیه، از دسامبر سال 2019 تا به امروز، کلیه پارامترهای جهت تمامی انواع هواپیماهای راهبردی، شناسایی و تاکتیکی از جمله پرواز جنگنده های نامرئی (رادار گریز که شامل هواپیماهای نوع اف-22 و اف-35 هستند) متعلق به کشورهای عضو ناتو را به خوبی شناسایی و معین نموده است.

در ژانویه سال 2020 تعیین شد که سامانه های پدافند هوایی روسیه شش جنگنده رادارگریز اف-35 از نسل پنجم آمریکایی را در نزدیکی مرزهای ایران مشاهده و ثبت کردند. در آن موقع بطور علنی اعلام نشد که چه وسیله ای حضور این جنگنده ها در منطقه را کشف نموده است، ولی کارشناسان معتقدند که این دقیقاً ایستگاه رادار کانتینر روسیه بود..

نسل جدیدی رادار کانتینر می تواند به طور همزمان پنج هزار شی پرنده از انواع مختلف، از جمله هواپیماهای بسیار کوچک را در فاصله سه هزار کیلومتری ردیابی کند.

رادار کانتینر همچنین قادر است موشک های مافوق صوت را نیز از همان فاصله سه هزار کیلومتر شناسایی نموده و اطلاعات راجع به پرتاب احتمالی موشک های کروز و موشک های مافوق صوت را به مراکز فرماندهی نظامی روسیه ارسال کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1379

به "تضمین امنیت مرزهای غربی روسیه با نسل جدید رادار کانتینر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تضمین امنیت مرزهای غربی روسیه با نسل جدید رادار کانتینر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید