ترس از رکود قیمت بنزین را یک شبه پایین کشید

به گزارش سفر به آنتالیا، قیمت بنزین یک شبه حدود 12 سنت در لیتر در انتاریو مقرون به صرفه شد و در بیشتر منطقه ها کانادا هم کاهش یافت. این اتفاق پس از کاهش شدید قیمت نفت خام در هفته جاری رخ داد و تحلیلگران بر این باورند که می تواند با ترس از رکود مرتبط باشد.

ترس از رکود قیمت بنزین را یک شبه پایین کشید

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی تی وی، طبق گزارش GasBuddy قیمت ها در شهرهای بزرگ انتاریو از 1.91 دلار در روز چهارشنبه به حدود 1.79 دلار در روز پنجشنبه رسید؛ شهرهایی مثل ونکوور و مونترال شاهد کاهش قیمت ها در حدود شش سنت در یک شب بودند.

به گفته تحلیلگر ارشد En-Pro International که انتظار دارد قیمت ها در روزهای آینده همچنان رو به کاهش باشد، قیمت بنزین در سایر نقاط کانادا هم باید به زودی به نرخ انتاریو برسد.

او گفت که این کاهش قیمت ها با وجود کم بودن موجودی بنزین رخ داده است و اشاره نمود که این تغییر،عمدتاً ناشی از تغییر در احساسات سرمایه گذاران است.

سرمایه گذران فکر می نمایند که کانادا دچار رکود شده است و در نتیجه تقاضا به شدت پایین آمده است و در پی آن مردم نیازی به بنزین ندارند، چون تمایلشان به سفر پایین آمده است.

این کاهش قیمت در پمپ بنزین ها بعد از افت حدود 10 دلاری قیمت نفت خام و رسیدن آن به زیر 100 دلار در هر بشکه در روز سه شنبه اجرا شده است.

قیمت ها در پمپ بنزین ها به علت قیمت های بالاتر نفت خام و عوامل مرتبط با آن بالا رفته است.

با این حال، طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه قیمت نفت خام حدود 25 درصد کاهش یافت و این در حالی اتفاق می افتد که تعیین نیست دقیقاً چه چیزی باعث تغییر راستا شده است.

به اعتقاد تحلیلگران با توجه به اینکه نفت خام در روز پنجشنبه فرایند صعودی پنج درصدی داشت، قیمت ها احتمالاً نوسان خواهند داشت.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 3 مرداد 1401 بروزرسانی: 3 مرداد 1401 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 2128

به "ترس از رکود قیمت بنزین را یک شبه پایین کشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترس از رکود قیمت بنزین را یک شبه پایین کشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید