تحلیلگر چینی: کشورهای خارج از منطقه خاورمیانه به این منطقه تعلق ندارند

به گزارش سفر به آنتالیا، مدیر موسسه فرهنگ عربی و اسلامی دانشگاه پکن با بیان اینکه یکجانبه گرایی در ذهن مقامات آمریکایی نهادینه شده، گفت: کشورهای خارج از منطقه خاورمیانه به این منطقه تعلق ندارند.

تحلیلگر چینی: کشورهای خارج از منطقه خاورمیانه به این منطقه تعلق ندارند

با تور چین قیمت سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، وو بینگ بینگ مدیر موسسه فرهنگ عربی و اسلامی دانشگاه پکن عصر امروز (سه شنبه) در نشست عمومی مجمع گفتگوی تهران گشایش افق های جدید: موضوعات جاری و سناریوهای آینده در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه طی اظهاراتی با بیان اینکه قدرت های خارج از منطقه هر کدام اهداف خاص خود را دارند، بیان نمود: در چین این مباحث را داریم که آیا در منطقه بمانیم یا خارج شویم.

وی گفت: اگرچه آمریکا نقش مسلطی در سطح منطقه دارد و ایران نیز سیاست های خاص خودش را در منطقه با هدف تدوین یک ترتیبات جدید منطقه ای در سطح منطقه پیش می برد، ولی باید بدانیم کشورهای خارج از این منطقه به این منطقه تعلق ندارند، کشورهایی همچون کره، ژاپن، هند، مالزی، آفریقا و ... ولی نقش مثبت آنها می تواند به برقراری صلح و ثبات در منطقه یاری کند و همه این کشورها می توانند در این قضیه مشارکت داشته باشند.

این تحلیلگر چینی اظهار داشت: عملکرد یکجانبه آمریکا یک پدیده بلندمدت است و نمی توان آن را یک شبه حل و فصل کرد. یکجانبه گرایی در ذهن مقامات و رهبران آمریکا نهادینه شده و آمریکا خود را به عنوان یک ابرقدرت می داند، ولی همزمان به کشورهای منطقه وابسته است.

وی بیان نمود: از سال 2011 با وقوع بهار عربی منطقه دچار تحولاتی شده و در دوره گذار خود قرار گرفته است، اما این دوره گذار در بسیاری از کشورهای منطقه از جمله کشورهای عربی حائز اهمیت است، چرا که با چالش هایی روبرو هستند از جمله در بسیاری از کشورها به لحاظ مالی شاهد حذف سوبسیدها هستیم و این انتظاراتی را در افکار عمومی این کشورها ایجاد نموده است و همیشه این چالش وجود دارد و باید با قابلیت هایی که داریم این چالش ها را از بین ببریم.

این تحلیلگر چینی اظهار داشت: کشورهای منطقه باید اینگونه فکر نمایند که چگونه دوره گذار را طی نمایند تا به اهدافشان برسند.

مدیر موسسه فرهنگ عربی و اسلامی دانشگاه پکن اظهار داشت: آمریکا و چین در دو جهت قرار دارند. یک کشور به دنبال همکاری های مالی است و کشور دیگر به دنبال برقراری صلح و ثبات در سطح دنیا؛ چین و آمریکا یک جهت مجزایی را می پیمایند و همین مسئله چالش هایی را برای ما ایجاد نموده است. در حوزه های فناوری و تجارت شاهد رقابت ها و تنش هایی هستیم. به فضای لازم احتیاج داریم که به راهکار مشترک دست یابیم و نمی توانیم رویکرد بدبینانه داشته باشیم و باید خوشبین باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 609

به "تحلیلگر چینی: کشورهای خارج از منطقه خاورمیانه به این منطقه تعلق ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیلگر چینی: کشورهای خارج از منطقه خاورمیانه به این منطقه تعلق ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید