به کارگیری روش بومی ترمیم زخم پای دیابتی با لارو مگس

به گزارش سفر به آنتالیا، به گزارش خبرنگاران، پروین منصوری دبیر علمی سومین کنگره بین المللی و پنجمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت در نشستی خبری که امروز در جهاد دانشگاهی برگزار گردید، مطرح کرد: این کنگره چهارم تا ششم مهرماه با هدف ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در زمینه زخم و ترمیم بافت برگزار می گردد.

به کارگیری روش بومی ترمیم زخم پای دیابتی با لارو مگس

منصوری اعلام کرد: 220 مقاله علمی به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که 110 مقاله در قالب پوستر و سخنرانی طی این 3 روز ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه مقالات ارسالی به کنگره زخم و ترمیم بافت نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته، گفت: قرار است متخصصان علوم پایه و بالینی، پرستاران، متخصصان در حوزه نانو و مهندسی بافت و غیره در این کنگره حضور داشته باشند.

منصوری با تاکید بر اینکه از کشورهای خارجی در کنگره زخم و ترمیم بافت حضور خواهند داشت، بیان داشت: سال جاری میزبان محققانی از کشورهای ایتالیا، کانادا، پاکستان و سنگاپور هستیم.

حضور مجمع خیرین در کنگره زخم و ترمیم زخم بافت

وی گفت: برای اولین بار مجمع خیرین زخم و ترمیم بافت در این کنگره حضور دارند تا بتوانند برای افرادی که نیازمند هستند بتوانند از خدمات مجموعه پژوهشکده زخم و ترمیم بافت استفاده نمایند.

به کارگیری روش بومی ترمیم زخم در بیمارستان

دبیر علمی سومین کنگره بین المللی و پنجمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت اضافه کرد: یکی از موضوعات پنل ها، ارائه روش جدید برای درمان زخم پای دیابتی است که چندین سال است در کشور بر اساس مقتضیات کشور، مورد تحقیق و آنالیز قرار گرفته است.

وی گفت: پیش بینی شده تا یکی دو ماه آینده این روش به عنوان یک روش ملی و ثابت در بیمارستان شریعتی اجرایی گردد و به تبع آن به مرور در سایر بیمارستان ها به کار گرفته گردد.

منصوری بیان نمود: چندین سال است در پژوهشکده زخم و ترمیم پای دیابتی جهاد دانشگاهی موضوع ترمیم زخم با لارو مگس مورد پیگیری قرار گرفته که اکنون به نتیجه رسیده و قرار است این روش در بیمارستان شریعتی و سپس سایر بیمارستان ها به کار گرفته گردد.

وی گفت: همچنین در سومین کنگره بین المللی و پنجمین کنگره ملی زخم و پای دیابتی دانشجویان سخنرانی خواهند داشت که قرار است به 3 نفر از برترین ها جوایزی اهدا گردد.

به گفته دبیر علمی سومین کنگره بین المللی و پنجمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت قرار است نرم افزار جدید مدیریت و شناخت علائم ترمیم زخم در این کنگره رونمایی گردد.

ضرورت به کارگیری روش های نوین و بومی در ترمیم زخم پای دیابتی

در ادامه دکتر سید مهدی طبایی رئیس سومین کنگره بین المللی و پنجمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت اعلام کرد: طبق آمار جهانی، 25 درصد دیابتی ها دچار زخم می شوند و بر اساس آماری که اعلام شده 6 میلیون نفر در کشور ما مبتلا به دیابت هستند؛ می توان چنین برداشت کرد که یک و نیم میلیون نفر از جمعیت کشور ما در معرض زخم پای دیابتی هستند.

وی همچنین گفت: طبق برآوردهایی که در سالهای گذشته اجرا شده، 20 میلیون دلار هزینه زخم های مزمن است که در کشور ما بالغ بر هزار میلیارد تومان هزینه دارد. از این رو ضروری است تا به درمان بیماری توجه گردد.

به گزارش خبرنگاران، با کوشش اجرا شده توسط مرکز ترمیم زخم جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران اولین کلینیک تخصصی لارودرمانی در دی ماه 93 با همکاری اساتید و دانشجویان بخش حشره شناسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران راه اندازی شده است.

یافته های اخیر نشان می دهد این لاروهای استریل ترکیبات پروتئینی شبه آنتی بیوتیکی و فاکتورهای رشد فراوری می نمایند که با استخراج و استحصال این فرآورده ها می توان نقش مهمی در ترمیم زخم بیماران مزمن و کاهش اثرات جانبی درمان داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 508

به "به کارگیری روش بومی ترمیم زخم پای دیابتی با لارو مگس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به کارگیری روش بومی ترمیم زخم پای دیابتی با لارو مگس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید