بنای تاریخی مقبره شهدا در خراسان شمالی مرمت می گردد

به گزارش سفر به آنتالیا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: بنای تاریخی مقبره شهدای شهرستان بجنورد در امسال مرمت و احیا خواهد شد.

بنای تاریخی مقبره شهدا در خراسان شمالی مرمت می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه ویلایی قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه شنبه 13 اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اضافه کرد: مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون ریال از اعتبارات ملی برای مرمت و احیاء بنای تاریخی مقبره شهدا در سال 99 اختصاص داده شده است.

او اضافه کرد: تا کنون 663 اثر استان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده که از این تعداد، 514 اثر تاریخی، 49 اثر طبیعی و 80 اثر ناملموس و 20 اثر منقول تاریخی و تعداد یک اثر نیز ثبت جهانی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: مقبره شهدا نمونهٔ برجسته ای از آثار معماری دوره پهلوی اول در بجنورد است که در مرکز باغی ساخته شده است. این بنای یادبود، مدفن تعدادی از افسران رضا شاه است که در واقعهٔ سرکوب شورش لهاک خان که در سال 1304 در منطقه علم سرکشی برافراشته بود، جان خود را از دست دادند. این بنا با الهام از معماری قرون اولیه اسلام ساخته شده است که با شماره 9241 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 929

به "بنای تاریخی مقبره شهدا در خراسان شمالی مرمت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنای تاریخی مقبره شهدا در خراسان شمالی مرمت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید