ایران و ونزوئلا ثابت کردند که آمریکا دیگر بر دنیا تسلط ندارد

به گزارش سفر به آنتالیا، قائم مقام جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی گفت: در قانون بین الملل اصلی مهم وجود دارد که بیانگر حق مشخص سرنوشت، تجارت آزاد و عبور و مرور آزادانه برای تمام کشورهاست، ایران و ونزوئلا نشان دادند که این حق وجود دارد.

ایران و ونزوئلا ثابت کردند که آمریکا دیگر بر دنیا تسلط ندارد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

معروفخانی، قائم مقام جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: با وجود تهدید های آمریکا در جهت ممانعت از رسیدن نفتکش های ایران به ونزوئلا؛ اما ایران با قدرت کشتی های خود را به سواحل این کشور رساند و حتی آمریکا را تهدید کرد که هر اتفاقی که مانع رسیدن کشتی ها به ونزوئلا گردد با عکس العمل جدی ایران روبرو خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعزام کشتی های ایران به ونزوئلا به جهان و به ویژه آمریکایی ها نشان داد که شرایط مثل گذشته نیست و امروز جهان باید اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران را ببینند و تغییر راهبرد ها و نقش ها در منطقه بپذیرند، اظهار کرد: آمریکاییها باید بپذیرند که آنها دیگر در مناسبات منطقه معین نماینده نیستند و این ایران است که یک کشور معین نماینده در همه مناسبات و به ویژه در منطقه است.

قائم مقام جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی با اشاره به اینکه ایران و ونزوئلا با اقتدار و به نیابت از بسیاری از کشور های جهان در برابر اعمال فشار ها و تحمیل سیاست های یکجانبه آمریکا ایستادند و با اقتدار به آمریکاییها نه گفتند، گفت: چگونه است که آمریکا نیروها، ناو های هواپیمابر و ارتش خود را به خلیج فارس و خاورمیانه و بسیاری از کشور های دیگر در جهان می فرستد؟ این کشور چگونه حق دارد به قاره ها و مناطق دیگر برود، اما کشور های دیگر مانند ایران به طورمثال حق تجارت مشروع در قانون توافقنامه های بین المللی معمول یا دریانوردی به سمت آمریکای لاتین را ندارند؟

معرفخانی اضافه نمود: آمریکا همواره از بزرگترین ناقضان قانون بین الملل و توافقنامه های بین المللی در جهان بوده و هست، اما اکنون باید به توافقنامه های بین المللی که آن را امضا نموده، احترام بگذارد و مسئولیت آن را بپذیرد. در قانون بین الملل اصلی مهم وجود دارد که بر برابری در حاکمیت کشورها تأکید می نماید و بیانگر حق معین سرنوشت، تجارت آزاد و عبور و مرور آزادانه برای تمام کشورها است با این وجود ایران و ونزوئلا نشان دادند که این حق وجود دارد و آمریکا دیگر بر جهان تسلط ندارد و نمی تواند به کشور های جهان بگوید که چه کاری انجام دهند یا ندهد بلکه دولت های دارای حاکمیت، خود آزادانه و به شیوه ای که می خواهند، تصمیم گیری مینمایند.

وی اضافه نمود: جمهوری اسلامی ایران، دولت مقاومت است و این یک واقعیت تاریخی است که ملّت ایران، دشمنان را در توطئه هایشان ناکام نموده است، به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی دولتِ مقاومت، نه اهل سلطه طلبی و دست اندازی به کشور ها است و نه در موضع دفاعی و انفعالی قرار گرفته است بلکه دارای شاخصه های به هم تنیده و تکمیل نماینده سیاست، اقتصاد، نیرو های مسلح، تحرک بین المللی و منطقه نفوذ وسیع است.

این فعال دانشجویی گفت: امروز شرایط کشور از نظر اقتدار همراه با عزت، توانمندی های بسیاری فراوری نموده، اما متأسفانه نگاهی که دولت به موضوعات دارد سبب شده که ما استفاده حداقلی از این ظرفیت ها داشته باشیم، دولت وآن هایی که شعار می دادند که با مذاکره می خواهند جنگ را از سر کشور بردارند و امنیت را به کشور هدیه نمایند باید این را بپذیرند، که اتفاقاً مذاکره فراوری ناامنی نموده و دشمن را جسورتر می نماید و این در حالی است که اقتدار امنیت فراوری می نماید و می تواند ناجی اقتصاد کشور باشد.

معروفخانی اظهار داشت: ما باید بتوانیم اقتدار با عزت را تثبیت کنیم و در این میان نقش دولت بسیار مهم است، اما صدایی که از برخی از مسئولان که متاسفانه هنوز آمریکا را ابرقدرت و معین نماینده مناسبات منطقه خیال می نمایند، می شنویم احساس می گردد که مقامات آمریکایی در حال سخن گفتن هستند!

وی با اشاره به اینکه ملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز، در مقابل توطئه های دشمنان ایستاده و نفوذ ناپذیری خود را در مقابل آنان به اثبات رسانده است، گفت: ملت ایران امنیت کنونی خود را مرهون همراهی، مطلعی و مشارکت سیاسی مردم همواره در صحنه، در کنار قدرت نظامی کارآمد و خون شهیدان است؛ لذا مردم بصیر و فهیم این مرز و بوم باید بیش از پیش با پایبندی به ارزش های انقلاب اسلامی و روحیه انقلابی و جهادی نسبت به مسائل اساسی کشور و حساسیت به دشمن دیرینه و سیاست های رسانه ایی آنان در فضای مجازی که با هدف از درون تهی کردن جمهوری اسلامی است، هشیار،مطلع و پیرو سیاست های اصلی نظام باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1066

به "ایران و ونزوئلا ثابت کردند که آمریکا دیگر بر دنیا تسلط ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و ونزوئلا ثابت کردند که آمریکا دیگر بر دنیا تسلط ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید