اولین شتابدهنده حوزه آموزش پزشکی مجازی راه اندازی شد

به گزارش سفر به آنتالیا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی از راه اندازی اولین شتابدهنده حوزه آموزش پزشکی مجازی با عنوان ایبال (e-Ball) خبر داد.

اولین شتابدهنده حوزه آموزش پزشکی مجازی راه اندازی شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، ناصر استاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی گفت: در دانشگاه علوم پزشکی مجازی اولین شتابدهنده حوزه آموزش پزشکی مجازی با عنوان ایبال (e-Ball) راه اندازی شده است و به زودی کار خود را با برگزاری اولین رویداد استارت آپی در دی ماه 98 آغاز می کند.

استاد، افزود: شتابدهنده ایبال در راستای حمایت از ایده­ ها و کسب و کار های نوپا و دانش بنیان، تاسیس شده است و درصدد است تا بستر مناسبی برای تبدیل ایده ­های نو به کسب و کار فراهم کند و پس از آن زمینه جذب سرمایه و بالندگی و توسعه استارت آپ­ های ایرانی را فراهم آورد.

استاد گفت: این شتابدهنده در حوزه های پزشکی و سلامت الکترونیک، پزشکی از دور، یادگیری الکترونیکی و آموزش مجازی، فناوری های مالی در حوزه سلامت و گردشگری سلامت فعالیت خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی همچنین از آغاز به کار آرمان خبر داد و گفت: آرمان یا آموزش رایانه ای ملی انبوه و نوین اولین پلتفرم استاندارد است که بر اساس آن برنامه های آموزشی دانشگاه ها بر روی آن قرار گرفته و تمامی دانشگاه های علوم پزشکی به آن دسترسی خواهند داشت.

وی با اشاره به برنامه آموزش پودمانی پزشک خانواده یادآور شد: این دوره در یک بازه 6 پودمانی اجرا می شود و آموزش نظری و هم آموزش عملی در عرصه را در حوزه کلان مناطق آمایشی در بر می گیرد.

استاد گفت: از نوید مجازی هم برای این دوره پودمانی استفاده شده است و بیش از 7 جلد کتاب راهنمای مطالعه برای کاربران طراحی شده تا بتوانند به راحتی با این برنامه آموزش ببینند. اکنون 202 برنامه آموزشی در حوزه های سلامت بچه ها، نوجوانان، جوانان، سالمندی، سلامت بارداری و بار بیماری ها طراحی و در برنامه قرار داده شده است.

وی افزود: برنامه پودمانی پزشکی خانواده به سامانه eCPD (سامانه جامع آموزش مداوم حرفه ای) متصل است و افرادی که علاقمند باشند می توانند با ثبت نام و استفاده از این برنامه ها از امتیاز آموزش مداوم آن استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی کمبود نیروی انسانی و اساتید آموزش دهنده و فراگیری نحوه آموزش الکترونیک را از چالش های دوره ه ای الکترونیک برشمرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 567

به "اولین شتابدهنده حوزه آموزش پزشکی مجازی راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین شتابدهنده حوزه آموزش پزشکی مجازی راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید