اعتصابات گسترده فرانسوی ها ادامه دارد

به گزارش سفر به آنتالیا، با وعده نخست وزیر فرانسه برای پیشبرد اصلاحات نظام بازنشستگی، مخالفان به اعتصابات خود شدت بخشیدند.

اعتصابات گسترده فرانسوی ها ادامه دارد

از وبلاگ وردپرس دیدن فرمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعتصابات در سومین اقتصاد بزرگ اروپا در شرایطی وارد پنجمین روز خود می گردد که ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه در سخنانی که خشم معترضین را برانگیخت گفت که دولت قصدی برای عقب نشینی از برنامه خود برای اصلاح نظام بازنشستگی ندارد. از سوی دیگر اتحادیه های کارگری نیز گفته اند مصمم به تداوم اعتصابات تا عقب نشینی دولت از تصمیمش هستند.

اعتصابات در فرانسه که بیش از هر چیزی حمل و نقل عمومی را در این کشور مختل نموده، موجب سرگردانی صدها هزار نفر از مسافرین و مردم و هم چنین گردشگران در شهرهای بزرگ خصوصا پاریس شده است. از سوی دیگر اعترضات خیابانی نیز در فرانسه شدت گرفته و بار دیگر جلیقه زردها به میدان بازگشته اند.

در نتیجه اعتصابات سراسری اکنون 27 هزار فروشگاه در فرانسه تعطیل شده اند که باعث کاهش 30 درصدی فروش آن ها و خانه نشینی 200 هزار نفر از کارکنان این فروشگاه ها شده است. تخمین زده می گردد که کاهش فروش ها به وسیله کاهش شدید رشد بخش خرده فروشی، باعث کاهش رشد مالی فرانسه در سه ماهه خاتمهی سال گردد.

بخش رستوران و هتلداری نیز دیگر بخشی است که از اعتصابات آسیب جدی دیده است. در بخش حمل و نقل نیز از 16 خط فعال مترو تنها چهار خط آن هم به صورت محدود فعال هستند و جابجایی روزانه 10 میلیون نفر با استفاده از شبکه ریلی دچار اخلالات جدی شده است. هم چنین طبق گفته مسئول روابط عمومی اتحادیه ریلی فرانسه، دو سوم قطارها به مقاصد خارجی از شبکه خارج شده اند.

هر چند جزئیات طرح دولت فرانسه این هفته رونمایی می گردد اما قرار است سن بازنشستگی افزایش یابد تا کسری بودجه دولت به میزان 17 میلیارد یورو تا خاتمه سال 2025 پوشش داده گردد. پیش تر بانک مرکزی فرانسه اعراضات یک سال اخیر را یکی از دو عامل اصلی رشد مالی پایین این کشور خوانده بود.

پیش تر شرکت ایرفرانس اعلام نموده بود 30 درصد پروازهای داخلی و 10 درصد پروازهای خارجی این شرکت در نتیجه اعتصابات از کار افتاده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 603

به "اعتصابات گسترده فرانسوی ها ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتصابات گسترده فرانسوی ها ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید