میدان پیازا ؛ یکی از زیباترین و شلوغ ترین میدان های باتومی، عکس

به گزارش سفر به آنتالیا، میدان پیازا در بندر زیبای باتومی یکی از زیباترین و شلوغ ترین میدان های شهر می باشد. همان طور که از نام آن پیداست این میدان یک میدان به سبک معماری ایتالیایی است.

میدان پیازا ؛ یکی از زیباترین و شلوغ ترین میدان های باتومی، عکس

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

قدم زدن و گشت و گذار در این میدان برای شما تداعی گر و یاد آور مکان های معروف و تماشای اروپاست. یکی از این مکان ها که شباهت بسیار زیادی به این میدان دارد میدانی در شهر وهم ایتالیا به نام میدان سان ماریکو است.

گرجستان به واسطه جاهای تماشای و زیبایش و بعلاوه به دلیل داشتن آب و هوای بسیار دلنشین و مردمی خونگرم و مهمان نواز همیشه مقصد بسیاری از جهانگرد های سرتاسر جهان بوده و هست که عمده ترین جهانگرد های این کشور را ایرانیان با ذوق و سلیقه تشکیل می دهند.

بندر زیبای باتومی به دلیل موقعیت قرار گیری اش در ساحل دریای سیاه همه ساله و مخصوصا در فصول گرم سال پذیرای علاقمندان از جاهای مختلف است.

در حدود 20 سال اخیر به لطف کوشش های فراوان رئیس جمهور اسبق این کشور (آقای میخائیل ساکاشویلی) توجه خاصی به بازسازی و زیبا سازی این بندر و سایر شهر های کشور شد و در نتیجه آن جهانگرد های بیشتری جذب این کشور شده و به این جا سرازیر شدند.

از دیگر دلیل های جذب شدن جهانگرد ها به این منطقه امنیت فوق العاده ای بود که این دولت برای مردم خود و برای جهانگرد ها فراهم می کرد به طوری که از لحاظ امنیت در رتبه سوم جهان جای گرفت.

برای بازسازی و زیبا سازی بندر باتومی و علاوه بر آن تفلیس و سیغناغی و سایر شهر های دیگر از معماران و مهندسان توانا و خوش ذوق داخلی و خارجی بهره گرفتند که از معماران خارجی عمده ترینشان ایتالیایی بودند و جای تعجب نیست که بسیاری از جاهای تماشای این کشور با معماری ایتالیایی طراحی شده است.

البته واضح است که آثار تاریخی و قدیمی تر این کشور هم به واسطه نزدیکی اش با اروپا رنگ و روی اروپایی دارد و نمونه هایی مانند میدان پیازا که شباهت بسیاری به میدانهای اروپایی و مخصوصا ایتالیایی دارد در این کشور به وفور یافت می گردد که در کنار معماری اصیل و سنتی گرجی ترکیب بسیار زیبایی خلق شده است.

یکی از هنرهای به کار رفته در میدان پیازا موزائیک کاری تمثیلی می باشد

میدان پیازا در سال 2010 و زمانی که تقریبا تمامی منطقه ها تاریخی گرجستان تحت بازسازی و بازسازی بود افتتاح شد.

این میدان در زمینی به مساحت 5700 متر مربع بنا شده است. معماری آن را آقای واژا اوربِلیدزه (معمار گرجستانی) به عهده داشته است. این میدان بی نهایت زیبا مزین به هنر های اصیل گرجی و اروپای شرقی (بیزانس) است که به اسم مثال می توان هنر ویتراژ یا نقاشی روی شیشه و موزائیک کاری را مثال زد.

تزئینات میدان پیازا

این میدان زیبا مزین به آثار هنری زیادی از جمله موزائیک کاری تمثیلی از جنس سنگ های مرمر است که عظیمترین نمونه این هنر در کشور های اروپایی است.

طراح این اثر هنری ناتالی دو پیطا اَمیرِجیبی می باشد. این اثر در کارگاه هنری پانتینی موزائیچی د رابوذبی مرکز کشور امارات متحده عربی اجرا شد و قطعات آن به باتومی منتقل شد و در همان محل و با سرپرستی خود طراح قطعات در کنار هم چیده شد تا یک اثر زیبای هنری خلق گردد.

آثار زیبای شیشه های منقش و تزئین شده را هنرمندی اهل کشور استونی به نام دولورس خوپمانی اجرا نموده است.

اطراف میدان مملو از هتل ها و کافه ها و رستوران هایی است که با افسون گری توجه هر جهانگردی را به خود جلب نموده و به سوی خود می کشاند. البته تماشا از این شهر و کشور زیبا بدون رفتن در رستوران ها و کافه هایش و چشیدن طعم نوشیدنی ها و غذاهای سنتی گرجستان تکمیل نمی گردد.

جذابیت کافه ها و رستوران های اطراف میدان پیازا توجه هر جهانگردی را جلب می نماید

هنگام بازدید از این مکان فوق العاده شما مطمئنا سفری به یاد ماندنی با خاطرات شیرین خواهید داشت. اطراف میدان صدای دلنشین موسیقی های زنده و مختلف شنیده می گردد که شما را از هر مشکل و دغدغه ای فارغ میکند و تمام خستگی و کسالت ها با گشت و گذار در این مکان زیبا از وجودتان زدوده می گردد.

در اینجا می توانید از کافه ها و رستوران های ایتالیایی هم استفاده کنید.

اینجا هم مانند میدان های عظیم و معروف کشور های اروپایی شاهد حضور افراد سرشناس و معروفی همانند پلاچیدو دومینگو، ستینگی و میشل لگرانی و خیلی از افراد مشهور دیگر هستیم.

تنوع کافه ها و قهوه خانه ها در میدان پیازا جوابگوی هر نوع سلیقه ای است

این میدان و فضای اطرافش مجهز به تمامی امکانات رفاهی و جهانگردی می باشد. شما شاهد برترین وبا شکوه ترین هتل ها با نرخ های متنوع خواهید بود که می تواند جواب گوی هر نوع سلیقه ای باشد و شما را راضی نگه دارد.

میدان پیازا بعلاوه مجهز به پارک و میدان بازی برای بچه ها است و امکان یک سرگرمی و لذت دلنشین را هم فراهم می نماید.

اطراف میدان بازار های خرید فراوانی وجود دارد که امکان خرید برترین نوع پوشاک و وسایل اروپایی با کیفیت های عالی را با معقول ترین قیمت برایتان فراهم می نماید.

اگر عاشق سر زدن به کافه ها و بار ها و قهوه خانه ها هستید خوشبختانه این مکان جواب گوی همه نوع سلیقه ای هست.

کلاب ها و بارها به سبک اروپایی، کافه ها و رستوران ها با انواع غذاهای سنتی و محلی و بعلاوه وجود قهوه خانه هایی که با قلیان های معطر پذیرای میهمانان به خصوص میهمانان ایرانی هستند. گویا مردم آن جا به خوبی با سلیقه های جهانگرد های مختلف آنان هستند که برای هر قشری و هر ملیتی امکانات مطلوب و مورد پسندشان را ارائه می نمایند.

برای کسانی که عاشق موسیقی زنده و تماشا نوازندگان مشهور از سرتاسر جهان هستند این مکان دقیقا آدرس دقیقی برای آن هااست.

راه های دسترسی به میدان پیازا

بازدید نمایندگان می توانند به راحتی با استفاده از حمل و نقل عمومی مانند تاکسی و اتوبوس به این مکان زیبا دسترسی داشته باشند. البته بندر باتومی مانند مرکز گرجستان یعنی تفلیس مجهز به خطوط مترو نیست و برای کسانی که مایل هستند هزینه کمتری برای رفتن و بازدید از این میدان زیبا داشته باشند می توانند از خطوط اتوبوس شماره های 10 تا 15 استفاده نمایند.

منبع: گردشبان
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1754

به "میدان پیازا ؛ یکی از زیباترین و شلوغ ترین میدان های باتومی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میدان پیازا ؛ یکی از زیباترین و شلوغ ترین میدان های باتومی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید