استفاده از بافت فرسوده در راستای ساماندهی شرایط مسکن

به گزارش سفر به آنتالیا، خبرنگاران/خراسان جنوبی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: تنها راه حل ساماندهی شرایط مسکن شهرها بدون احتیاج به احداث زیرساخت، استفاده از بافت های فرسوده و ناکارآمد شهرها است.

استفاده از بافت فرسوده در راستای ساماندهی شرایط مسکن

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

مهدی جعفری، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اظهار کرد: 25 تا 30 درصد جمعیت شهرها در بافت های فرسوده مستقر بوده و تنها راه حل ساماندهی شرایط مسکن شهرها بدون احتیاج به احداث زیرساخت، استفاده از بافت های فرسوده و ناکارآمد شهرها است.

وی با اشاره به اینکه از حدود 800 هزا نفر جمعیت خراسان جنوبی، 57 درصد آن در شهرها زندگی می نمایند، اضافه کرد: سیاست وزارت راه و شهرسازی با توجه به امکانات موجود در بافت های فرسوده شهرها در اولویت نخست بازآفرینی شهرها است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی به ویژه مرکز استان پیشنه تاریخی زیادی دارد، سیاست دولت و وزارت راه و شهرسازی بر این است که بافت فرسوده و ناکارآمد شهرها را بازآفرینی کند.

جعفری در مورد بحث مرتفع شدن مشکل بازار مسکن توضیح داد: تامین زمین توسط سازمان ملی زمین و مسکن برای احیا و مرمت بافت های فرسوده، توسعه استان با تاکید بر محور میراث فرهنگی و گردشگری، تهیه طرح برای شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت، توسعه فضای آموزشی بهداشتی و سلامت بافت فرسوده را از راه حلهای مرتفع شدن مشکل بازار مسکن است.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین برنامه ها ایجاد بندر خشک در استان است که با توجه به موقعیت ترانزیت خراسان جنوبی، 465 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و مرز میل 78 به عنوان مرز رسمی با این کشور دارای اهمیت خاص بوده و کوتاهترین راستا با این کشور و کشورهای آسیای میانه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یادآور شد: در جلسه ای که بمنظور آنالیز راه حلهای بهسازی بافت فرسوده بیرجند برگزار گردید، 10 بند به ستاد ملی بازآفرینی شهری ارائه و با رای اکثریت به تصویب رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 718

به "استفاده از بافت فرسوده در راستای ساماندهی شرایط مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از بافت فرسوده در راستای ساماندهی شرایط مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید