از پرفروش ترین های پلی استیشن تا ریشه های گاد آو وار؛ بهترین های بازی های ویدیویی

به گزارش سفر به آنتالیا، اگر فرصت مطالعه اخبار و مقالات مهم صنعت بازی و بازی سازی را ندارید، می توانید مجموعه ای از مهم ترین اخبار و بهترین مقاله ها و ویدیوهای بازی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب بهترین های بازی های ویدیویی، هر دوشنبه 10 مقاله و ویدیوی مجذوب کننده و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از پرفروش ترین های پلی استیشن تا ریشه های گاد آو وار؛ بهترین های بازی های ویدیویی

10 بازی مستقل سال 2022 که می توانند شگفتی بیافرینند

سال تازه میلادی در نخستین ماه خود به سر می برد و طرفداران بازی های ویدیویی باید منتظر عرضه بازی های بزرگ و کوچک بسیاری باشند. از حالا می دانیم بازی های فوق العاده ای طی 2022 روانه بازار می شوند؛ از Sifu و Dying Light 2 گرفته تا Elden Ring، Saints Row، God of War Ragnarok، Horizon Forbidden West، استارفیلد و ده ها نمونه دیگر. معینا، خیلی از آثاری که ذکر کردیم به خودی خود قابل انتظار هستند و احتمال پیروزیت آن ها بالاست. اما بازی هایی هم وجود دارند که بعید نیست در کمال ناباوری، ناگهان به چشم مخاطبان و منتقدان بیایند و حسابی محبوب شوند. در ادامه این مقاله باهم به 10 بازی سال 2022 می پردازیم که پتانسیل شگفتی آفرینی دارند.

چرا گاد آو وار بهترین بازی بر اساس تراژدی های یونان باستان است؟

جالب است بدانید که در دنیای گسترده داستان سرایی در بازی های ویدیویی، بازی های کمی وجود دارند که از ساختار تراژدی های یونانی برای ارائه داستانی حماسی و مجذوب کننده استفاده کنند. داستانی که در آن بازیکن عواقب اعمال خود را به خوبی تجربه کند. تراژدی های یونانی به قدری ساده و مجذوب کننده ساخته شده اند که به سختی می توان بدون همذات پنداری با شخصیت اصلی داستان از خواندن یا تماشای آن ها غافل شد. در حقیقت این که چرا بازی های ویدیویی به ندرت از این داستان ها استفاده می کنند، جای بحث دارد.

پرفروش ترین بازی های پلی استیشن استور در سال 2021 معین شد

طبق رسم همیشگی پلی استیشن فهرست بازی هایی را که در پلی استیشن استور بیشترین میزان دانلود را در کل سال 2021 داشته اند، جمع آوری و منتشر کرده است که نتایج جالبی را به همراه دارد. این آمار برای سه پلتفرم پلی استیشن 5، پلی استیشن 4 و پلی استیشن وی آر و همین طور به تفکیک منطقه جغرافیایی (آمریکا یا اروپا) جمع آوری شده است. با نگاهی به این آمار می توان به راحتی متوجه شد که بازی های ورزشی بهترین عملکرد را در کنسول نسل نهمی پلی استیشن 5 داشته اند. در واقع، در منطقه آمریکا و کانادا بازی NBA 2K22 توانسته بیش ترین دانلود را در سال 2021 در پلی استیشن استور ثبت کند. در اروپا هم طبق انتظار بازی فیفا 22 بهترین عملکرد را داشته است. رتبه سوم هر دو منطقه در اختیار بازی کال آو دیوتی ونگارد بوده است. بازی مرد عنکبوتی: مایلز مورالز که به عنوان یکی از بازی های زمان عرضه پلی استیشن 5 در اواخر 2020 عرضه شده بود، به ترتیب در آمریکا و اروپا در رتبه های سوم و چهارم قرار گرفته است.

تل تیل گیمز؛ از نابودی تا بازگشت دوباره یک استودیوی خلاق

استودیوی تل تیل (Telltale) حدود 10 سال بعد از دوران طلایی بازی های ماجراجویی ساخته شد. سازندگان آن هم تعدادی از کارکنان سابق شرکت لوکاس آرتز (LucasArts) بودند. زمانی که بازی هایی مثل رازهای جزیره میمون ها (Secrets of Monkey Island) کمیاب شدند، پس دوران جیمی اوتیلی (Jamie Ottilie) هم به انتهای خود نزدیک شد. پس او تصمیم گرفت تا سبک دیگری از بازی ها را بسازد. این شرکت به سرعت توانست توجه اوتیلی را به خود جلب کند. اوتیلی از عناوین اولیه شرکت تلتیل به شدت استقبال کرد. چیزی که باعث شد انتظار او از این شرکت به شدت بالا برود فصل اول بازی والکینگ دد (Walking Dead) تلتیل بود. عنوانی که باعث شد این شرکت توجه همگان را به خود جلب کند. از همان جا بود که تلتیل به اوج خود رسید. یک استودیو که هدف اصلی آن ساخت داستان های زیبا در دنیاهایی بود که ساخته شده بودند. برای مثال عناوینی مثل بتمن یا والکینگ دد یا حتی بازی تاج و تخت (Game of Thrones).

10 بازی برتر که با اقتباس از فیلم های سینمایی قدیمی ساخته شدند

اقتباس از فیلم ها یکی از محبوب ترین ایده ها در صنعت بازی های ویدیویی است اما این اقتباس ها همواره پیروز ظاهر نمی شوند. با اینکه هرا ز گاهی شاهد بازی هایی هستیم که بلافاصله پس از فیلم اقتباسی خود عرضه می شوند، نمونه هایی هم هستند که بعضا سال ها و دهه ها پس از اکران فیلم انتشار می یابند. حال در این مقاله قصد داریم به بازی های بپردازیم که تاریخ انتشار آن ها حداقل 2 سال با زمان عرضه منابع اقتباسشان فاصله داشته باشد.

تمام مجموعه هایی که مایکروسافت پس از خرید اکتیویژن بلیزارد در اختیار دارد

با اینکه خرید اکتیویژن بلیزارد از طریق مایکروسافت یکی از بزرگ ترین اتفاقات چند سال اخیر در صنعت بازی های ویدیویی محسوب می شود، قرار نیست عملا همه چیز را در اختیار ایکس باکس و صاحب فرانچایز هیلو (Halo) قرار دهد. سونی همچنان با انحصاری های بی نظیر و باثبات خود حرف های زیادی برای گفتن دارد، در حالی که الکترونیک آرتز، تیک-تو و یوبیسافت روی تمام پلتفرم های اصلی عملکرد قابل توجهی دارند. با این حال، مایکروسافت اکنون صاحب بسیاری از فرانچایزهای پرطرفدار و پیروز است. از سال 2014، زمانی که مایکروسافت با مبلغ خیره کننده 2.5 میلیارد دلار استودیو مویانگ و ماینکرفت را به تصاحب خود درآورد، این شرکت به مرور استودیوها و شرکت های بیشتری را خریداری کرده تا تعداد عناوین بزرگ آن افزایش پیدا کند و سرویس گیم پس به آمار شگفت انگیزی امروزی خود یعنی 25 میلیون کاربر برسد.

10 بازی قدیمی سگا که وقت بازگشتشان فرا رسیده است

در این مدت مهم نیست شما در کدام سایت بروید، همواره بحثی درباره بازسازی کامل یک بازی وجود دارد. حتی امکان دارد یک مجموعه که به طور کامل از بین رفته است هم با یک بازسازی دوباره زنده شود. البته بازسازی یک سری بازی اصلا ضروری نیست. در اصل چیزی که نیاز است بازسازی عنوان مهم در یک مجموعه است. به طور کلی بازسازی ها هم با نظرات مثبت روبه رو بوده اند و هم با نظرات منفی. هدف کلی همه آن ها بازسازی چیزی است که در گذشته جواب داده و در حال حاضر هم پرطرفدار است. حال در این متن ما روی سگا متمرکز هستیم. در اصل نمونه هایی که از طریق این شرکت ساخته شده و نیازمند یک بازسازی کامل است. سگا هم در حال حاضر پیروزیت خوبی در زمینه بازسازی با اکوی دلفین (Ecco the Dolphine) کسب کرده است.

تحلیلگران: پلی استیشن 5 امسال دو برابر ایکس باکس سری خواهد فروخت

طبق گفته های پیرز هاردینگ-رولز، تحلیلگر صنعت بازی های ویدیویی، پلی استیشن 5 در سال 2022 همچنان در مسیری واقع شده است که بتواند از نظر فروش پیشتاز باشد و بیشتر از ایکس باکس سری ایکس فروش داشته باشد. در گزارش تازهی از Ampere Analysis، این تحلیلگر درباره اینکه سونی و مایکروسافت چگونه در سال 2020 و 2021 به خاطر تقاضای بالا و دشواری در تأمین موجودی کنسول مسائلی را پشت سر گذاشته و دوران سختی را تجربه کرده اند، صحبت کرده است. هاردینگ-رولز بیان نمود که در سال 2022 شرایط در دسترس بودن پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/ اس به آرامی در طول سال بهبود می یابد و در ادامه بیان نمود: انتظار ما این است که سونی با نسبت 2 به 1 از مایکروسافت فروش بیشتری داشته باشد.

الکترونیک آرتز به رایگان کردن بتلفیلد 2042 فکر می کند

مجموعه بازی بتلفیلد را شاید بتوان بزرگ ترین یا حداقل یکی از بزرگ ترین رقبای قدیمی مجموعه بازی کال آو دیوتی به حساب آورد. قبل از عرضه بازی بتلفیلد 2042 در سال گذشته، شرکت EA تبلیغ زیادی روی این اثر انجام داده و آن را به عنوان یک تجربه نسل بعدی هیجان انگیز خطاب کرده بود. با این وجود، با عرضه بازی منتقدان و طرفداران نقدها فراوانی را به درستی روانه بازی کردند چراکه بتلفیلد 2042 با مسائل فنی بسیاری همراه بود و اثر نهایی به گونه ای بود که به نظر می رسید سازندگان فرصت کافی برای صیقل دادن آن را نداشته اند. ناامیدی و استقبال کم طرفداران از بتلفیلد 2042 به یقین ناامیدی EA را هم به همراه داشته است. هرچند، الکترونیک آرتس شاید خود یکی از عوامل مهم در مسائل این بازی باشد. با این حال، طبق گفته یکی از منابع آگاه، ناامیدی این ناشر معروف از بتلفیلد 2042 باعث شده تا حتی آن ها به رایگان کردن این اثر فکر کنند.

3 بازی تازه جنگ ستارگان در استودیوی ریسپاون در دست ساخت است

چندی پیش بود که مدت قرارداد اختصاصی الکترونیک آرتز (Electronic Arts) برای عرضه بازی های جنگ ستارگان به اتمام رسید. با این حال این ناشر همچنان به دنیای جنگ ستارگان پایبند است. چندی پیش الکترونیک آرتز 3 بازی تازه در دنیای جنگ ستارگان معرفی کرد. عناوین تازه جنگ ستارگان از طریق قسمت ریسپاون (Respawn) ساخته خواهند شد. عنوان اول معرفی شده دنباله ای برای بازی جنگ ستارگان جدای: فالِن اردر (Star Wars Jedi: Fallen Order) است. این بازی تازه هم از طریق استیگ آسموسن (Stig Asmussen) کارگردانی خواهد شد. ریسپاون روی یک بازی اول شخص دیگر هم کار خواهد کرد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 2084

به "از پرفروش ترین های پلی استیشن تا ریشه های گاد آو وار؛ بهترین های بازی های ویدیویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از پرفروش ترین های پلی استیشن تا ریشه های گاد آو وار؛ بهترین های بازی های ویدیویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید