از مهمترین علل کاهش موارد ابتلا به کرونا واکسیناسیون گسترده است

به گزارش سفر به آنتالیا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ممکن است در روز های آینده با موج هایی از بروز بیماری کرونا روبرو باشیم و کسانی که تا به امروز واکسن تزریق نکرده اند هم برای خودشان و هم دیگران خطرآفرین هستند.

از مهمترین علل کاهش موارد ابتلا به کرونا واکسیناسیون گسترده است

به گزارش خبرنگاران از شهرکرد، دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: از مهمترین علل کاهش موارد ابتلا به کرونا واکسیناسیون گسترده است، حدود 83 درصد از واجدین شرایط دز اول و حدود 67 درصد هر دو دز واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

او افزود: با توجه به کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی، ممکن است در روز های آینده با نوسانات و موج هایی از بروز بیماری کرونا روبرو باشیم که کسانی که تا به امروز واکسن تزریق ننموده اند هم برای خودشان و هم دیگران خطرآفرین خواهند بود.

بیشتر بخوانید

شیرانی افزود: با توجه به اینکه تزریق واکسن کرونا ایمنی 100 درصد ایجاد نمی کند، ممکن است این افراد هم در روبروه با لود و بار بیماری بالا، مجدداً به کرونا مبتلا شوند.

او ادامه داد: نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند و دریافت واکسن را به تاخیر نیندازند تا با افزایش درصد پوشش واکسیناسیون، در آینده در صورت بروز موج های نو راحت تر بتوان این اپیدمی را کنترل و به صورت تک گیر تبدیل کنیم و نگران موج های شدید بیماری نباشیم.

شیرانی گفت: با توجه به تداوم فرایند نزولی موارد مثبت مبتلا به کرونا از ابتدای هفته، به نظر می رسد، طی روز های آینده شرایط رنگ بندی شهرستان ها به لحاظ شیوع بیماری کرونا تغییر پیدا خواهد کرد.

او افزود: پوشش واکسن کرونا در نوبت اول در افراد 12 سال به بالا، بیش از 84 درصد و پوشش کامل واکسیناسیون در این افراد بیش از 68 درصد است.

شیرانی افزود: پوشش نوبت اول و پوشش کامل واکسن در کل جمعیت دانش آموزان پایه هفتم تا دوازدهم به ترتیب بیش از 83 و 63 درصد می باشد.

او ادامه داد: در جمعیت دانشجویان نیز درصد پوشش واکسیناسیون نوبت اول به بیش از 95 درصد و پوشش کامل در کل این جمعیت به بیش از 89 درصد رسیده است.

ف

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1945

به "از مهمترین علل کاهش موارد ابتلا به کرونا واکسیناسیون گسترده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از مهمترین علل کاهش موارد ابتلا به کرونا واکسیناسیون گسترده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید